عصر خودرو

کارنامه دو فصل ۷ غول سنگ‌آهنی‌ ایران

رشد ۴۹ درصدی تولید در معدن سنگان

عصر بازار: شرکت‌های بزرگ معدنی در ۶ ماهه نخست سال ۹۴، بیش از ۱۲.۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند که نشان از یک درصد کاهش نسبت به سال گذشته می‌دهد.

رشد ۴۹ درصدی تولید در معدن سنگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت‌های بزرگ سنگ‌آهن کشور شامل گل گهر، چادرملو، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ‌آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، 12 میلیون و 521 هزار و 628 تن کنسانتره سنگ‌آهن به تولید رساندند در شرایطی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 12 میلیون و 618 هزار و 31 تن بود و نشان می‌دهد تولید امسال با یک درصد کاهش مواجه شده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد معدن «چادرملو» 4 میلیون و 772 هزار و 907 تن تولید سنگ‌آهن داشته در حالی که سال گذشته این معدن در نیمه نخست سال 94، 6 میلیون و 144 هزار و 393 تن به تولید رسانده است که این نشان می‌‌دهد 22 درصد تولید و استخراج سنگ‌آهن کاهش پیدا کرده است. همچنین «گل‌گهر» در همین مدت زمان 4 میلیون و 468 هزار و 729 میلیون تن سنگ‌آهن استخراج کرده در صورتی که سال گذشته این رقم 4 میلیون و 799 هزار و 826 تن بوده است و نشان از افت 7 درصدی دارد.

    همچنین «سنگ‌آهن مرکزی» 2 میلیون و 796 هزار و 996 تن به تولید رسانده که نسبت به سال گذشته که تولید و استخراج دو میلیون و 369 هزار و 247 بوده، رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد. معدن «سنگان» نیز در شش ماهه نخست سال 94، یک میلیون و 732 هزار و 457 تن به تولید رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و 165 هزار و 880 تن میزان تولید این معدن بوده که نشان می‌دهد 49 درصد رشد را بیانگر است. «معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» هم در این شش ماهه اخیر یک میلیون و 171 هزار و 53 تن سنگ‌آهن استخراج کرده‌اند.

    بر اساس این گزارش، آمارها نشان می‌دهد ارسال کنسانتره توسط شرکت‌های بزرگ معدنی به واحدهای فولادی به رقم 7 میلیون و 900 هزار و 560 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 7 میلیون و 666 هزار و 178 تن بود، 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که هفت شرکت بزرگ معدنی شامل چادرملو، جلال‌آباد، فلات مرکزی، سنگان، میشدوان، سیرجان، مرکزی و گل‌گهر طی 6 ماهه نخست امسال، 3 میلیون و 621 هزار و 958 تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو