عصر خودرو

درپی احتمال کاهش نرخ سود بانکی عنوان شد

هشدار نایب رییس اتاق بازرگانی نسبت به فرار سرمایه

عصر بازار: نایب رییس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که پایین آوردن نرخ سود بانکی باعث می‌شود سرمایه‌گذاران حاضر به ریسک نباشند و سرمایه خود را به بانک‌های خارجی بسپارند.

هشدار نایب رییس اتاق بازرگانی نسبت به فرار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علاء میرمحمد صادقی درباره احتمال کاهش مجدد نرخ سود بانکی گفت: کاهش نرخ بهره بانکی باعث فرار سرمایه خواهد شد. کسانی که سرمایه خود را در اختیار بانک‌ها قرار داده‌اند نرخ بالای سود بانک‌ها بوده است که آن‌ها را به این اقدام تشویق کرده است.

    وی افزود: باید توجه کنیم که به هر حال برای این افراد سرمایه ‌گذاری در بانک‌ها نوعی ریسک به حساب می‌آید، چرا که به دلیل مشکلاتی که بانک‌ها با آن روبرو هستند اعتماد کافی به بانک‌ها وجود ندارد؛ بنابراین اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد، مردم دیگر حاضر به ریسک نیستند و ترجیح می‌دهند پول خود را به بانک‌های خارجی بسپارند لذا کاهش نرخ سود بانکی مشکلات را رفع نمی‌کند.

    نایب رییس اتاق بازرگانی با بیان پیشنهادی به جای کاهش نرخ سود بانکی عنوان کرد: باید در بخش خصوصی و در میان مردم ایجاد ظرفیت کنیم، اگردولت امکان این را ندارد که بدهی‌های خود را به بخش خصوصی پرداخت کند می‌تواند اوراق قرضه چاپ کند که مورد تضمین دولت باشد و آن را به ترتیبی بپردازد که مردم نیز در مقابل بتواند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند؛ اقدامی که می‌تواند به خروج از رکود کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها