عصر خودرو

وزیر خارجه هند:

ایران قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی آسیا و اروپا بوده است

عصر بازار- وزیر امور خارجه هند با تاکید بر عزم کشورش برای توسعه بندر چابهار گفت: ایران برای قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی میان آسیا و اروپا و از جمله هند بوده است.

ایران قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی آسیا و اروپا بوده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بندر مهم چابهار ایران که هند نقش مهمی در توسعه آن بر عهده گرفته است، نه تنها به عنوان دروازه ای برای ورود هند به افغانستان است بلکه پس از پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ایران به عنوان نقطه ورود این کشور به آسیای میانه نیز تلقی می شود.

    تهران در حال بررسی طرحی برای مرتبط ساختن بندر استراتژیک چابهار با چند کوریدور ترانزیتی واقع در آسیای میانه است. چابهار در حال حاضر هند را از طریق زمینی با افغانستان مرتبط می سازد و تهران طرح هایی برای برقراری ارتباط ریلی این بندر با حمایت دهلی نو در دست دارد.

    طرح دولت روحانی برای مرتبط ساختن بندر چابهار با چند کوریدور ترانزیتی آسیای میانه موجب گشایش مسیر دومی برای هند جهت دسترسی به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، علاوه بر کوریدور بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب خواهد شد که آن کوریدور نیز از ایران می گذرد.

    هند از اولین کشورهایی بوده که حملات تروریستی روز چهارشنبه تهران را محکوم کرده است.

    هند نیز در حال بررسی ارتباط دادن کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب  با کوریدورهای مواصلاتی مختلف آسیای میانه در کنار تبدیل بندر چابهار به مدخلی دیگر برای کوریدور شمال- جنوب بوده است. در حال حاضر، بندرعباس مدخل ورود کالا به کوریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب است که هند را به روسیه، اوراسیا و اروپا متصل می سازد.

    وزیر امور خارجه هند شبهه افکنی ها در مورد تاخیر در نقش هند در توسعه بندر چابهار را رد کرد و تاکید نمود که کار بر روی این پروژه سرعت گرفته است.

    وی افزود: «ایران برای قرن ها قطب ارتباطات مواصلاتی میان آسیا و اروپا و از جمله هند بوده است. ارتباطات مواصلاتی یکی از نقاط قوت ایران است و رئیس جمهور روحانی علاقمند به تقویت همه ابتکارات مواصلاتی از طریق این کشور است.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو