عصر خودرو

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت، معادل ۰.۴۴درصد کاهش به ۴۷ دلار و ۶۵ سنت رسید.

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت پس از کاهش های شدید اوایل هفته، امروز هم با افت مواجه بود. تداوم وضعیت مازاد عرضه در بازار به رغم تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش عرضه موجب شده تا بازار همچنان تحت فشار باشد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت، معادل 0.44 درصد کاهش به 47 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 20 سنت افت داشت و به 45 دلار و 44 سنت رسید.

    این کاهش قیمت ناشی از آن است که به رغم تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید خود تا پایان مارس 2018، بازار همچنان با مازاد عرضه روبروست.

    بانک سرمایه گذاری جفریز در یادداشتی با اشاره به فشار ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا بر بازار نفت نوشت: «قیمت های نفت در حال رسیدن به رقم های پایینی هستند که آخرین بار در سه ماهه پایانی 2016 تجربه شده بود... این در حالی است که ماه گذشته تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید را شاهد بودیم.»

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا این هفته اعلام کرد که میزان ذخایر نفت تجاری این کشور در این هفته شاهد رشدی غیرمنتظره بوده و به 513.2 میلیون بشکه رسیده است.

    میزان ذخایر فرآورده های نفتی آمریکا نیز به رغم آغاز فصل سفرهای تابستانی بالار رفته است.

    بانک جفریز در این یادداشت می نویسد: «این اولین افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا در 9 هفته اخیر بوده... میزان ذخایر بنزین هم 3.3 میلیون بشکه افزایش داشته (که اولین افزایش در 5 هفته اخیر است).»

    آمارهای کشتیرانی موسسه تامسون رویترز ایکون نشان می دهد که در حال حاضر حداقل 25 سوپرتانکر نفتی در تنگه مالاکا و تنگه سنگاپور با نفت فروش نرفته معطل مانده اند.

    این نشان می دهد که حتی در آسیا که رشد تقاضا برای نفت قوی تر از سایر بازارهاست، بازار با مازاد عرضه مواجه است.

    برچسب ها