عصر خودرو

دیروز به ثبت رسید؛

رشد ۱۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار: حجم قراردادهای آتی سکه روز دوشنبه در بورس کالای ایران به چهار هزار و ۹۰۱ قرارداد و به ارزش بیش از ۴۶۴ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات طی روز دوشنبه به چهار هزار و ۳۲۴ قرار داد رسیده بود که نشان از رشد ۱۳ درصدی افزایش قرار دادها در روز سه شنبه دارد.

رشد ۱۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، بعد از کاهش بهای اونس در روز سه شنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر نگرانی های موجود نسبت به زمان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش نرخ همراه شد که همین امر افت قیمت بهای سکه در بازار نقدی و آتی را به دنبال داشت.

    بر این اساس سکه نقدی هم پای نزول بهای اونس در روز سه شنبه کاهش یافت و با قیمت 939 هزار تومان به فروش رسید، این در شرایطی است که در روز دوشنبه گذشته روند سکه تحت تأثیر طلای جهانی و دلار داخل عمدتاً مثبت بود.

    به این ترتیب سکه در بازار نقدی طی این روز بر خلاف انتظار فعالان، کاهش سه هزار تومانی را نسبت به دوشنبه اخیر شاهد بود.

    از طرفی در پایان معاملات این ارزش نیم سکه بر 470 هزار تومان و ربع و سکه یک گرمی بر 255 و 171 هزار تومان قرار گرفت.

    این در شرایطی است که آتی سکه نیز با روند کاهشی قیمت رو به رو شد، به طوری که سکه سررسید آبان ماه با افت0/73 درصدی با نرخ 934 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 935 هزار تومان به فروش رسید و کاهش 0/74 درصدی را تجربه کرد. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 938 هزار تومان معامله شد و افت 0/82 درصدی را به ثبت رساند. در آخر نیز سکه تحویل اردیبهشت با قیمت 949 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و کاهش 0/83 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در حالی که نظرسنجی های قبلی نشان می داد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال زیاد است، ولی پس از انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو و آمارهای ناامید کننده مربوط به وضعیت بازار اشتغال، نظرسنجی ها نشان می دهد که این احتمال به شدت کاهش یافته است، که این موضوع تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و در نهایت بهای سکه در بازار داخلی خواهد گذاشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها