عصر خودرو

در گفت‌وگو با مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مطرح شد؛

پیش بینی موفقیت پذیره نویسی صندوق طلا

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از پذیره نویسی نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس با موفقیت انجام شود زیرا در حال حاضر تقاضاهای زیادی برای خرید واحدهای این صندوق وجود دارد.

پیش بینی موفقیت پذیره نویسی صندوق طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی تیموری شندی، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از پذیره‌نویسی صندوق پشتوانه طلای لوتوس پارسیان از روز شنبه 20 خرداد خبر داد و گفت: پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس به عنوان اولین  صندوق کالایی بازار سرمایه کشور از 20 خرداد ماه به مدت پنج روز آغاز شده و از طریق کارگزاری‌های عضو بورس کالای ایران و همچنین سیستم معاملات آنلاین با نماد "طلا" قابل خریداری است.

    وی با بیان اینکه این صندوق اولین صندوق کالایی بازارسرمایه است که در اوراق بهادارمبتنی بر طلا شامل گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند، به جزئیات پذیره نویسی اشاره کرد و افزود: واحدهای این صندوق در زمان پذیره ‌نویسی 10هزار ریال قیمت دارد که برای سرمایه‌گذاری باید حداقل 10 واحد صندوق معادل 100 هزار ریال خریداری شود و سقفی برای میزان سرمایه گذاری وجود ندارد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر امکان ارائه درخواست خرید به کارگزاری، امکان شرکت در پذیره‌نویسی از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری و توسط شخص سرمایه‌گذار نیز وجود دارد، لذا برای این منظور دارا بودن کد معاملاتی آنلاین و دسترسی به سیستم معاملات آنلاین کارگزاری ضروری است.

    به گفته ی تیموری، تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود.همچنین مدیریت صندوق به صورت فعال (Active) صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.

    وی در خصوص میزان سود سرمایه گذاری در این صندوق گفت: به دلیل ماهیت نوسانی بودن قیمت سکه طلا، امکان تعیین و پرداخت سود قطعی دوره ای وجود ندارد اما بازده آن از خرید و نگهداری سکه بیشتر بوده و سرمایه گذار با افزایش ارزش واحدها و فروش آنها سود شناسایی می کند.

    مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: این در حالی است که با توجه به معامله شدن واحدها در بورس قیمت ها بر اساس ارزش روز دارایی ها تعیین می شود که خود وابسته به ارزش روز سکه است. اما بازارگردان صندوق متعهد است واحدها را نزدیک به قیمت ارزش ذاتی آنها یعنی  NAV  روز از دارنده خریداری کند.

    تیموری در ادامه به مزیت های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس اشاره کرد و گفت: صندوق پشتوانه طلای لوتوس علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا ، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.

    برچسب ها