عصر خودرو

صعود طلای جهانی تداوم یافت

عصر بازار: طلا در بازار جهانی با افزایش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصادی چین و ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره در آمریکا، برای چهارمین روز متوالی صعود کرد و به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته رسید.

صعود طلای جهانی تداوم یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد افزایش یافت و به 1174 دلار رسید و تا ساعت یازده و نیم صبح به وقت محلی 1172 دلار معامله شد.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.6 درصد افزایش، به 1173 دلار رسید. بهای معاملات این بازار در ساعات ابتدایی روز گذشته کاهش داشت اما تا پایان روز این روند معکوس شد و طلا 90 سنت یا 0.1 درصد افزایش یافته و به 1165 دلار رسیده بود. قیمتها پس از افزایش یک درصدی در روز جمعه، روز دوشنبه 0.7 درصد صعود کرده بود.

    شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 1.4 درصد افزایش یافت و به 239.52 یوان در هر گرم رسید.

    در شرایطی که آمار ضعیف جدید در چین، نگرانی‌ها را نسبت به پیامدهای منفی کندی اقتصاد این کشور برانگیخته است، اظهارات مقامات بانکی آمریکا در روز سه شنبه اختلاف نظر میان سیاستگذاران مالی این کشور درباره افزایش نرخهای بهره را برملا کرد. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا 24 سپتامبر اظهار کرده بود انتظار دارد نخستین افزایش نرخهای بهره از سال 2006 به این سو پیش از پایان امسال تصویب شود.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    طلا از زمان انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در دوم اکتبر که موجب شد انتظارات بازار برای افزایش نرخهای بهره در سال 2015 کمتر شود، در دو هفته گذشته پشتیبانی شده و بیش از 50 دلار یا حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته است.

    به گفته تحلیلگران، نمودارهای فنی برای طلا خوب بنظر می‌رسند و این فلز در سطح 1170 دلار مقاومت پیدا کرده است. تحلیلگران شرکت اسکاتیا موکاتا اظهار کرده اند اگر طلا به بالای 1170 دلار افزایش پیدا کند، صعود این فلز به سطح 1192 دلار هموار می‌شود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق آمار معاملات، احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر 35 درصد است در حالیکه احتمال این اقدام در مارس سال آینده به 59 درصد برآورد شده است.

    عامل دیگری که به صعود طلا کمک کرد، ضعیف شدن دلار است که به کمترین سطح سه هفته و نیم گذشته در برابر سبدی از ارزهای بزرگ نزول کرد.

    ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا روز دوشنبه برای دومین روز صعود کرد و به 1529 تن رسید که بالاترین سطح در دو ماه و نیم گذشته بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره، پلاتین و پالادیم از صعود طلا پیروی کردند. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 16 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد افزایش، 989 دلار و هر اونس پالادیم با 1.3 درصد افزایش، 688 دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها