عصر خودرو

بهبود بازار سهام قطر پس از واکنش منفی به تنش دیپلماتیک

عصر بازار- بازار سهام قطر پس از یک روز گذشته در واکنش به تصمیم عربستان سعودی و متحدانش برای قطع روابط دیپلماتیک با دوحه ریزش کرد، در اوایل معاملات سه شنبه بهبود یافت.

بهبود بازار سهام قطر پس از واکنش منفی به تنش دیپلماتیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شاخص سهام قطر با گذشت نیم ساعت پس از گشایش معاملات، 2.7 درصد رشد کرد و در یک مقطع، حداکثر 3.2 درصد صعود داشت.

    مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری ابراز امیدواری کرده‌اند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت حمایت دولت برای خرید سهام و فراهم ساختن حمایت لازم، وارد بازار شوند با این همه هنوز مشخص نیست آیا این امر تاکنون اتفاق افتاده است یا خیر.

    ارزش سهام بانک اسلامی مصرف الریان 7.4 درصد و ودافون قطر که سهام پرمبادله ای است، 3 درصد جهش یافت.

    در این بین، نرخ برابری ریال قطر در برابر دلار آمریکا روز سه شنبه در بازار معاملات نقدی و آتی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای اقتصادی بلندمدت قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و امارات متحده عربی کاهش یافت.

    عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، راه‌های حمل و نقل هوایی، دریایی و خشکی با دوحه را روز دوشنبه قطع کردند.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه اعلام کرد دوحه آماده تلاش‌های میانجی‌گری است. وی در ادامه افزود: حاکم قطر به منظور دادن فرصت به کویت برای کاهش تنشهای منطقه ای، سخنرانی خود را به تاخیر انداخته است.

    برچسب ها