عصر خودرو

منابع آگاه اعلام کردند:

هند دومین قسط ۷۰۰ میلیون دلاری از بدهی‌های نفتی خود به ایران را پرداخت کرد

عصر بازار: منابع آگاه خبر دادند که دولت هند دومین قسط ۷۰۰ میلیون دلاری از بدهی‌های نفتی خود به ایران را پرداخت کرده است.

هند دومین قسط ۷۰۰ میلیون دلاری از بدهی‌های نفتی خود به ایران را پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دو منبع صنعتی هند اعلام کرد که پالایشگاه های هند دومین قسط 700 میلیون تومانی خود را به ایران پرداخت کردند تا بخشی از بدهی معوقه نفتی خود به تهران را پرداخت کرده باشد.

    خبرگزاری رویترز گزارش کرد، هند ماه گذشته همین مبلغ مشابه را بعنوان بدهی نفتی خود به ایران پرداخت کرد و آن اولین قسط هند بعد از آن بود که ایران در ماه آگوست از این کشور درخواست کرد که 1.4 میلیارد دلار بدهی نفتی را در دو قسط برابر پرداخت کند.
    شرکت نفت «اسار» هند روز سه‌شنبه (امروز) حدود 338 میلیون دلار، 229 میلیون دلار پالایشگاه و پتروشیمی «منگلور»، شرکت نفت هند حدود 60 میلیون دلار و شرکت نفت «هندوستان» حدود 3 میلیون دلار  به ایران پرداخت کردند.
    طبق این گزارش، پالایشگاه های نفت از سال 2012، حدود 45 درصد از پرداختی‌های نفتی خود به ایران را  از طریق بانک جهانی هند و با ارز روپیه واریز کرده‌اند. تهران از این سرمایه که در حال حاضر بیش از 2.6 میلیارد دلار است برای واردات کالاهای غیرتحریمی از دهلی نو استفاده می‌کند.
    بعد از آنکه مسیر پرداخت نفت از طریق بانک «هالک» ترکیه در سال 2013 تحت فشار تحریم‌ها مسدود شد، پالایشگاه ها، باقیمانده بدهی نفتی خود را نگه داشته‌اند که البته پرداخت بخشی از این بدهی‌ها بعد از توافق موقت اولیه ایران و 1+5 امکانپذیر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها