عصر خودرو

افزایش تولید و کاهش قیمت نفت با خروج آمریکا از توافق پاریس

عصر بازار- بعد از آنکه ترامپ اعلام کرد که آمریکا به توافق بین‌المللی پاریس در زمینه محافظت از محیط زیست پایبند نخواهد بود، قیمت نفت در عرض یک روز یک درصد کاهش یافت.

افزایش تولید و کاهش قیمت نفت با خروج آمریکا از توافق پاریس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی ،بعد از آنکه ترامپ اعلام کرد که آمریکا به توافق بین‌المللی پاریس در زمینه محافظت از محیط زیست پایبند نخواهد بود، قیمت نفت در عرض یک روز یک درصد کاهش یافت.

    کاهش قیمت نفت از آن جهت اتفاق افتاد که به دلیل عدم پایبندی آمریکا به توافق پاریس، احتمال میرود میزان تولید نفت این کشور در آینده روندی صعودی تر داشته باشد.

    کارشناسان بازار نفت معتقدند افزایش میزان تولید نفت آمریکا میتواند تلاش کشورهای عضو اوپک را در جهت محدود نمودن تولید و عرضه نفت ختثی نماید و این کشورها نتوانند در کاهش مازاد عرضه موجود در بازار نفت موفق عمل نمایند.

    آمار فعالیت‌های تولید نفت در آمریکا نشان میدهد طی 20 هفته گذشته به طور متوالی بر تعداد دکل‌های حفاری آمریکا افزوده شده است.

    خروج آمریکا از توافق نامه بین‌المللی پاریس در زمینه حفاظت از محیط زیست، گرچه موجب انتقاد بسیاری از کشورها از عملکرد ترامپ شده است، اما در شرایط جدید کشور آمریکا میتواند چشم انداز تولید محصولات مختلف خود از جمله زغال سنگ و نفت را به آسودگی خاطر تعیین نماید. بسیاری از کاشناسان معتقدند در شرایط جدید میزان تولید نفت آمریکا با شتاب بیشتری افزایش خواهد یافت. به طورکلی ترامپ معتقد است هرگونه محدودیتی که پیش روی تولیدکنندگان آمریکایی، از جمله تولیدکنندگان نفت و گاز قرار دارد باید برداشته شود.

    میزان تولید نفت آمریکا در حال حاضر در حدود 9.34 میلیون بشکه در روز است که در مقایسه با سال گذشته بیش از 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. همچنین پیش بینی میشود میزان تولید نفت آمریکا از میزان فعلی نیز بیشتر شود و به بیش از 10 میلیون بشکه در روز برای سال آینده میلادی برسد.

    از آنجا که درحال حاضر آمریکا یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت در جهان محسوب میشود، کاهش قیمت نفت به سود این کشور خواهد بود. به طور خاص اگر این کاهش قیمت درپی افزایش تولید نفت در آمریکا و عدم افزایش تولید آن در دیگر کشورهای جهان رخ داده باشد که موجب انتفاع دوجانبه آمریکا خواهد شد.

    برچسب ها