عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران بورس کالا:

انجام معاملات مسکن در بورس کالا موجب شفافیت قیمت می شود

عصر بازار: معاملات مسکن در تالار فرعی بورس کالا با توجه به سیستم و مکانیزم های مربوط به خودش امکان پذیر است.

انجام معاملات مسکن در بورس کالا موجب شفافیت قیمت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، مهدی میرشاه محمد مدیر عامل کارگزاری پگاه یاوران بورس کالا  در مورد چگونگی معامله مسکن در بورس کالا گفت : مسئولین در حال انجام فعالیتی هستند که این قابلیت را در بورس کالا ایجاد کنند تا بر اساس آن قابلیت کد معاملات مسکن ایجاد شود، اما اینکه ایا عملی می شود یا نه بستگی به عاملین این کار دارد.
    وی در ادامه افزود : طرح معامله مسکن در بورس کالا به این صورت است که املاک مازاد که تا به اکنون به شکل مزایده انجام می شده اکنون قابلیت این را پیدا کنند تا در تالار فرعی بورس کالا که یک بازار شفاف است معامله شود، در حال حاضر خیلی از سازمان های بزرگ هستند که املاک مازاد دارند و مدیران این سازمان ها می توانند معاملات این املاک مازاد را در بورس انجام دهند.
    شاه محمد گفت : از مزایای این عمل می توان به این عوامل اشاره کرد؛ یک انجام در بورس کالا، دو پوشش ریسک معاملات و سه شفافیت قیمت معاملات؛ در این سیستم ما مکانیزمی داریم که فردی که تمایل به عرضه ملک خودش دارد، آن را با شرایط کاملا مشخص بر روی تابلوی معاملات بورس قرار می دهد تا به رویت خریدار برسد، البته طرف خریدار که می خواهد اعلام آمادگی بکند باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت بپردازد و وقتی خریدار و فروشنده به تطابق قیمتی رسیدند معامله انجام می شود، حال در صورتی که تعداد خریداران بیشتر از یک نفر باشد بین آن ها رقابت قیمتی ایجاد می شود اما در نهایت یک نفر مالک ملک مورد نظر می شود و بقیه بازندگان مبلغ پیش پرداخت به آن ها مسترد می شود، البته لازم به ذکر است که از طرف فروشنده هم تضامینی جهت اینکه که ملک را تحویل دهد گرفته می شود.
    میر شاه محمد در ادامه در مورد نقش کارگزاران در این معاملات گفت : تمامی معاملات از طریق کارگزاری صورت می گیرد در واقع هم خریدار و هم فروشنده به کارگزاری مراجعه می کنند به صورتی که هم خریدار و هم فروشنده در قیمت گذاری مختارند و قیمت فروشنده معمولا مطابق با قیمت بازار است، البته این نکته را هم در نظر بگیرید که معاملات مسکن با قیمت روز صورت گرفته و این امکان وجود دارد که در طی روز های مختلف، متفاوت باشد.
    وی در پاسخ به سوال نحوه پرداخت قیمت قبل و بعد از معامله و همچنین کامزد کارگزار بیان کرد : همان طور که قبلا گفته شد خریدار پیش پرداختی را برای اعلام آمادگی می پردازد اگر معامله انجام نشد مبلغ پیش پرداخت به وی بازگشت داده می شود و اگر معامله انجام شود مابقی قیمت ملک به علاوه کارمزد را در فرصت مقرر پرداخت می کند لازم به ذکر است که مبلغ کارمزد تنها از فرد برنده حراج گرفته شده و نسبت به هزینه ای که اکنون برای خرید انجام می دهند خیلی کمتر است.
    وی در پایان در مورد مزایای دیگر این عمل گفت : اگر این کار عملی شود می تواند به تعیین نرخ واقعی در بازار مسکن کمک کرده و موجبات شفاف سازی قیمت را فراهم آورد و حتی به ایجاد بازار مسکن هم یاری کند البته ساز و کار اجرایی این امر مانند مبلغ پیش پرداخت و مقدار آن هنوز مشخص نیست. 

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو