عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت تولید الیاف مصنوعی:

خروج پتروشیمی‌ها از بورس، مغایر اهداف اقتصادی دولت است

عصر بازار: مدیرعامل یک شرکت تولید الیاف مصنوعی با اشاره به اینکه خروج پتروشیمی ها از بورس، مغایر اهداف اقتصادی دولت است گفت: بهترین ابرازی که به دولت اجازه می دهد تا نظام مالیاتی شفافی در جامعه داشته باشد، عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران است.

خروج پتروشیمی‌ها از بورس، مغایر اهداف اقتصادی دولت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رسول پناهی گفت: بازگشت به سیستم حواله ای گذشته یعنی فرار مالیاتی شرکتها و عدم شفافیت در بازار محصولات پتروشیمی که پیش تر هم سبب شد تا باندبازی ها در بازار این محصولات بسیار گسترده شود.

    مدیرعامل شرکت شبنم پلاستیک افزود: از سوی دیگر خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران سبب هرج و مرج قیمتی محصولات خواهد شد و به این ترتیب هر عرضه کننده ای با قیمت دلخواه خود سعی خواهد کرد تا محصولاتش را به فروش برساند.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه اصرار وزیر صنعت بر خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا غیرمنطقی است تاکید کرد: در حال حاضر مزیت معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا بسیار بالاست و نباید اقدامی بدون بررسی کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد.
    پناهی همچنین گفت: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است؛ چرا که در بازار آزاد و غیررسمی تضمینی برای معاملات وجود ندارد. از سوی دیگر تلاش های سالهای گذشته مبنی بر داشتن اقتصادی شفاف نیز که هدف دولت است، از بین می رود؛ به همین دلیل به نظر می رسد که نباید در این خصوص تصمیمات سطحی و احساسی گرفته شود.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران قابل ردیابی و استناد است و بیشتر تحلیل گران با مراجعه به این آمار، بازار محصولات پتروشیمی را تحلیل می کنند، از این رو خروج این محصولات از بورس کالا می تواند ضربه سنگینی به نظام اقتصادی کشور باشد.
    پناهی با اشاره به اینکه در سیستم حواله ای گذشته همواره کسانی محموله ها را دریافت می کردند که مصرف کننده واقعی نبودند خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر خریداران واقعی می تواند به محصولات مورد نیاز خود بدون داشتن رانت و رابطه دسترسی پیدا کنند، از این رو مطمئنا خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا بسیاری از واحدهای تولیدی را تعطیل خواهد کرد و نگرانی مصرف کنندگان را افزایش می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو