عصر خودرو

در ماه آوریل ۲۰۱۷

صادرات نفت ایران به آسیا ۱۸ درصد کاهش یافت

عصر بازار- صادرات نفت ایران به آسیا در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن یعنی مارس ۱۸ درصد کاهش داشته که احتمالا نشان دهنده محدودیت های پیش روی ایران در تلاش برای افزایش تولید خود پس از لغو تحریم ها است.

صادرات نفت ایران به آسیا ۱۸ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، صادرات نفت ایران به 4 مشتری اصلی آسیایی اش در ماه آوریل به میزان حدود 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

    آمارهای دولتی و داده های حاصل از رصد آمد و شد کشتی ها نشان می دهد که کشورهای چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه آوریل روزانه 1.6 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند.

    اما صادرات نفت ایران به آسیا در این ماه نسبت به ماه پیش از آن یعنی مارس 18 درصد کاهش داشته که احتمالا نشان دهنده محدودیت های پیش روی ایران در تلاش برای افزایش تولید خود پس از لغو تحریم ها در ژانویه 2016 است. بر این اساس میزان صادرات نفت ایران به این 4 کشور در آوریل امسال به یک میلیون و 621 هزار و 285 بشکه در روز رسیده است.

    ایران بخش عمده ای از نفت ذخیره شده خود بر روی دریا را بعد از لغو تحریم ها به فروش رسانده است. کشورهای آسیایی بیشترین خرید نفت را از ایران دارند.

    ایران به سختی در تلاش است تا تولید نفت خود را افزایش دهد و امیدوار است امسال پس از انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، با شرکت های بزرگی نظیر توتال و لوک اویل قرارداد همکاری امضا نماید.

    توسعه میادین جدید در کنار ترمیم میادین سالخورده به ایران اجازه خواهد داد تا ظرفیت تولید خود را از 4 میلیون بشکه فعلی به 5 میلیون بشکه در روز برساند.

    بر اساس این گزارش، در 4 ماهه نخست سال 2017، 4 کشور آسیایی مذکور روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد رشد نشان می دهد. وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده که واردات نفت این کشور از ایران در ماه آوریل به 41 هزار و 401 بشکه در روز رسیده که بیش از دو برابر رقم یک سال قبل است. این رقم نسبت به 220 هزار بشکه در روز ماه مارس کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

    برچسب ها