عصر خودرو

رکوردشکنی واردات مس چین در ماه سپتامبر

عصر بازار: با رسیدن میزان خرید سنگ معدن و کنستانتره چین به بیشترین میزان خود از ماه مارس، این کشور در ماه سپتامبر بیشترین میزان مس را در ۲۰ ماه اخیر وارد کرده است. این در حالی است که قیمت‌های داخلی معامله گران را مجبور به خرید بیشتر از بازار جهانی کرده است.

رکوردشکنی واردات مس چین در ماه سپتامبر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمار منتشر شده گمرک چین در روز سه شنبه نشان داد میزان واردات و تولید مس با رشد 33 درصدی به 460 هزار تن رسیده است.

    بر اساس اظهارات ژو مایلی،‌تحلیلگر بازار آتی در شانگهای، حمل و نقل دریایی سنگ معدن و کنستانتره با 5 درصد افزایش به 1.21 میلیون تن رسید و قیمت‌ها با کاهش عرضه داخلی افزایش یافت.

    این افزایش ناشی از خرید و فروش سریع از دو بازار مختلف (آربیتراژ) و کاهش فشار عرضه روی بازارهای داخلی بود. تولید داخلی توسط شرکت‌های ذوب به طور معمول کاهش یافت و  بعد از آن گروه جین‌چوان،‌ چهارمین تولید کننده بزرگ، میزان محصول خود را بخاطر مشکلات تجهیزات سیستم اسیدی کاهش داد.

    به عنوان یک معامله آربیتراژ، معامله گران مس را از بورس فلزات لندن خریده و در بازار داخلی به فروش می رسانند. قراردادهای بورس فلزات لندن با تحویل سه ماهه در حدود 5 هزار و 200 دلار به ازای هر تن معامله شده و هر تن از این فلز در معاملات آتی شانگهای 6 هزار و244 دلا به فروش می رسد. معامله‌گران همچنین باید مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های دیگر را نیز پرداخت کنند.

    ذخایر مس در انبارهای چین در ماه سپتامبر به کمترین میزان خود در سه سال اخیر رسید و نشان داد که این فلز در حال انتقال به بازارهای داخلی است در حالی که سرمایه گذاران رصد کننده LME (بورس فلزات لندن) معادل 13 درصد کاهش یافته‌اند.

    آمار گمرک نشان می دهد،  با وجود این که واردات مس در ماه سپتامبر افزایش یافته است، میزان واردات در 9 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته 5.5 درصد کاهش داشته است. خریدهای سنگ معدن و کنستانتره در این بازه با 9.3 درصد افزایش به 9.33 میلیون تن رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها