عصر خودرو

استفاده از برق خورشیدی در جهان به یک رکورد تبدیل می‌شود

عصر بازار- پیش بینی می شود که در سال جاری میلادی، میزان استفاده از برق خورشیدی در جهان با رسیدن به بیش از ۸۰ گیگاوات به بیشترین رقم در تاریخ استفاده از این نوع انرژی پاک برسد.

استفاده از برق خورشیدی در جهان به یک رکورد تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، صنعت برق خورشیدی اروپا برآورد کرده که ظرفیت جهانی برق خورشیدی در سال جاری میلادی، به روند روبه رشد خود ادامه دهد و به بیش از 80 گیگاوات برسد؛ این در حالی است که کاهش هزینه ها در این حوزه، عامل اصلی جهش در این صنعت و افزایش اقبال جهانی به آن شده است. 

    برای مثال قیمت فتوولتائیک خورشیدی از سال 2009 میلادی به بعد، به دلیل توسعه فناوری و افزایش ظرفیت در بخش برق خورشیدی 80 درصد کاهش یافته است.

    همچنین مدیرعامل برق خورشیدی اروپا گفت: در سال گذشته میلادی ظرفیت برق خورشیدی جهان با رسیدن به 76.6 گیگاوات، به یک رکورد رسید که در مقایسه با سال 2015 میلادی 50 درصد افزایش نشان می دهد؛ این در حالی است که در سال 2017 میلادی فرصت مناسبی وجود دارد که بازار برق خورشیدی، رقمی بیش از 80 گیگاوات را تجربه کند که این رشد جهانی عمدتا به چین بستگی دارد. 

    بر همین اساس، چین در سال گذشته میلادی 34.5 گیگاوات از برق خورشیدی را به شبکه برق خود متصل کرد که تقریبا نیمی از ظرفیت جهان محسوب می شود؛ ضمن اینکه در مقایسه با سال 2015 میلادی هم 128 درصد افزایش نشان می دهد.

    برچسب ها