عصر خودرو

عقب‌نشینی طلا در بازار جهانی

عصر بازار- طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دور نمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود می‌کند، برای سومین روز کاهش پیدا کرد.

عقب‌نشینی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1259.51 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه پس از اینکه ابتدا تا سطح 1270.47 دلار صعود کرد، به همین میزان کاهش یافت. 

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.3 درصد کاهش یافت و به 1258.90 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با 5.70 دلار یا 0.5 درصد کاهش، در 1265.70 دلار بسته شده بود.

    طلا از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون 0.6 درصد کاهش قیمت نشان می‌دهد.

    آماری که روز گذشته در آمریکا منتشر شد، نشان داد هزینه مصرفی در آوریل بزرگترین افزایش را در چهار ماه گذشته داشته و نرخ رشد ماهانه تورم افزایش پیدا کرده که به بهبود تقاضای داخلی اشاره دارد و می‌تواند به بانک مرکزی آمریکا امکان دهد نرخ‌های بهره را در نشست سیاست پولی ماه آینده خود افزایش دهد.

    به گفته یوئیچی ایکه میزو، مدیر بانک ICBC استاندارد، گزارش اشتغال ماهانه آمریکا جمعه هفته جاری منتشر می‌شود و بر تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره در ماه آینده تاثیرگذار است.

    بر اساس گزارش رویترز، یکی از مقامات بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اظهار کرد: افزایش نرخ‌های بهره احتمالا به زودی انجام خواهد گرفت با این همه بانک مرکزی در صورت ملایم ماندن رشد تورم ممکن است افزایش نرخ‌ها را به تاخیر بیندازد.

    ابزار دیده‌بان فدرال شرکت CME Group نشان می‌دهد معامله‌گران احتمال افزایش نرخ‌های بهره در نشست ژوئن بانک مرکزی آمریکا را حدود 89 درصد برآورد می‌کنند.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز که سوددهی ندارد، لطمه زده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

    در این بین تنش‌های، سیاسی در آمریکا و اروپا همچنان از قیمت طلا حمایت کرده و مانع از کاهش قابل توجه این فلز ارزشمند شده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و به 17.26 دلار رسید. این فلز در ماه مه 0.4 درصد رشد قیمت داشته است.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 939.45 دلار معامله شد. این فلز در معاملات روز گذشته 1.9 درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش یک روزه در حدود یک ماه گذشته بود.

    هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 805.60 دلار رسید و از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون 2.1 درصد کاهش قیمت نشان می‌دهد که نخستین کاهش ماهانه پالادیوم در سال جاری است.

    برچسب ها