عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که افزایش تولید نفت لیبی به نگرانی های موجود در بازار در مورد افزایش تولید نفت آمریکا افزوده است قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۸ سنت، معادل ۰.۵۴ درصد کاهش به ۵۱ دلار و ۹۶ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که افزایش تولید نفت لیبی به نگرانی های موجود در بازار در مورد افزایش تولید نفت آمریکا افزوده و این موجب تضعیف تلاش های اوپک و غیراوپکی ها برای مهار مازاد عرضه گشته است، قیمت نفت امروز با کاهش همراه بود

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 28 سنت، معادل 0.54 درصد کاهش به 51 دلار و 96 سنت رسید.

    قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 31 سنت، معادل 0.62 درصد کاهش به 49 دلار و 35 سنت رسید.

    تجار گفتند، کاهش قیمت ها نتیجه افزایش تولید در کشور جنگ زده لیبی بوده که به نگرانی های ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا اضافه کرده است.

    شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد، انتظار می رود تولید نفت لیبی این هفته به 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    لیبی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به طور متوسط روزانه 500 هزار بشکه نفت تولید کرده در حالی که این رقم در کل سال 2016، 300 هزار بشکه در روز بوده است.

    افزایش تولید نفت لیبی در حالی است که تولید نفت آمریکا به لطف صنعت شیل این کشور از اواسط سال گذشته میلادی تاکنون بیش از 10 درصد افزایش یافته و به بیش از 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده است که فاصله چندانی با تولید نفت کشورهایی همچون عربستان و روسیه ندارد.

    گرگ مک کینا، استراتژیست بازار نفت در این باره گفت: «به نظر می رسد که تولید نفت لیبی و آمریکا ذهن تجار را درگیر خود کرده است. همه اینها به میزان ذخایر و مازاد عرضه موجود در بازار بر می گردد.»

    افزایش تولید آمریکا و لیبی تلاش های اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه برای کاهش مازاد عرضه در بازار و تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید را تضعیف می کند.

    برچسب ها