عصر خودرو

مالیات فروش بنزین ۳۰ درصد شد

عصر بازار- در جریان بررسی لایحه مالیالت بر ارزش افزوده در کمیسیون انرژی مجلس، نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنی شدند و مالیات انواع بنزین و سوخت هواپیما ۳۰ درصد ، نفت گاز و نفت سفید ۱۵درصد و نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شد.

مالیات فروش بنزین ۳۰ درصد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، لایحه مالیات بر ارزش افزوده روز گذشته در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس بود، که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون انرژی ارسال شده و کمیسیون اصلی آن کمیسیون اقتصادی است.

    بند د ماده (4) که درباره خدمات معاوضه(سوآپ) نفت خام و فرآورده های نفتی(بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.

    نرخ مالیات فروش کالاها و یا خدمات کالاهای نفتی براساس این ماده تصویب و مالیات انواع بنزین و سوخت هواپیما 30 درصد ، نفت گاز و نفت سفید 15درصد، ، نفت کوره و گاز مایع 10 درصد تعیین شده است.

    نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می شود، از شمول مالیات فروش مستثنی شدند. سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده (9) این قانون می شود.

    برچسب ها