عصر خودرو

دلار از محدوده ۳۷۲۰ تومان بالاتر رفت

مقاومت سکه روی مرز روانی

عصر بازار- در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی تحت‌فشار اونس و دلار قرار گرفت.

مقاومت سکه روی مرز روانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد ، سکه که روز دوشنبه با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان رسیده بود، روز سه‌شنبه 6 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت. البته بهای فلز گرانبهای داخلی در مقاطعی از روز به زیر مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان رفت، ولی افزایش خریدها و مقاومت معامله‌گران موجب بازگشت سکه به کانال یک میلیون و 200 هزار تومان شد.

    به گفته فعالان، روز سه‌شنبه، تقاضای چندانی در بازار داخلی وجود نداشت، چرا که به گفته فعالان به‌طور سنتی سطح خریدها در معاملات سکه در ماه رمضان افت می‌کند. این موضوع روند بهای سکه‌های کوچک تر را نیز تحت تاثیر قرار داد. در چهارمین روز هفته، نیم سکه 7 هزار تومان افت را تجربه کرد و روی قیمت 640 هزار تومان ایستاد. ریع سکه نیز با 3 هزار تومان کاهش به قیمت 364 هزار تومان رسید. در کنار کاهش تقاضا، افت قیمت دلار یکی دیگر از عواملی بود که قدرت فروشنده‌های بازار سکه را افزایش داد. در چهارمین روز هفته، دلار با یک تومان افت به قیمت 3 هزار و 734 تومان رسید. این در حالی بود که در ساعات ابتدایی روز قیمت این ارز حتی به محدوده 3هزار و 720 تومان وارد شده بود. به گفته فعالان، افت نرخ حواله درهم و کاهش ارزش دلار در مناطق مرزی از جمله عوامل کاهنده بودند.

    سکه تحت‌فشار

    روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی 2 هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. با وجود افت ابتدای روز کمتر معامله‌گری انتظار داشت که در ادامه روز بهای این فلز گرانبها تا مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان افت کند. با این حال، شدت کاهش قیمت سکه در ادامه روز تندتر شد و حدود ساعت یک بعدازظهر قیمت سکه حتی به زیر مرز یک میلیون و 200 هزار تومان رسید.

    بهای فلز گرانبهای داخلی حدود یک ساعت در کانال یک میلیون و 190 هزار تومان نوسان کرد، ولی افزایش خریدها و مقاومت معامله‌گران موجب شد که در نهایت روی مرز روانی یک میلیون و 200 هزار تومان به کار خود پایان دهد. سکه تمام بهار آزادی آخرین بار در تاریخ 17 اردیبهشت زیر مرز یک میلیون و 200 هزار تومان قرار داشت و پس از آن در برابر شکست این مرز به شدت مقاومت کرده است. به گفته فعالان، با توجه به آنکه میزان تقاضا در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند، این انتظار در بازار وجود دارد که در صورت ادامه افت بهای اونس و دلار، سکه به زودی کانال یک میلیون و 200 هزار تومان را ترک کند. روز سه‌شنبه، اونس جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر روی قیمت هزار و 263 دلار قرار گرفت که 4 دلار پایین تر از ارزش آن در همان مقطع زمانی در روز دوشنبه بود.

    از سوی دیگر، روز سه‌شنبه، قیمت دلار در ساعات ابتدایی روز تا نقطه سه‌هزار و 726 تومان پایین رفت تا از این سو نیز قیمت سکه تحت‌فشار قرار بگیرد. البته معامله‌گران دلار در برابر ماندن این ارز در محدوده یاد شده مقاومت کردند و ساعت 3 بعدازظهر قیمت روی نقطه 3 هزار و 734 تومان قرار گرفت. حتی پس از این ساعت قیمت‌های بالاتری در بازار ارز به ثبت رسید، عاملی که ممکن است روند معاملات دلار در روز چهارشنبه را تحت‌تاثیر قرار دهد.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو