عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت در معاملات امروز با ۴۴ سنت کاهش به ۵۱ دلار و۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تداوم نگرانی ها از مازاد عرضه، نشانه های امیدوار کننده از شروع قوی فصل سفرهای تابستانی در آمریکا را تحت الشعاع قرار داده، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز در معاملات ساعات اولیه به بالای 50 دلار رسید، اما بعدا با 23 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 49 دلار و 57 سنت رسید.

    قیمت نفت برنت نیز با 44 سنت کاهش به 51 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید.

    تحلیلگران گفتند، افزایش قیمت ها در ساعات اولیه امروز ناشی از آغاز قوی فصل سفرهای تابستانی در آمریکا بود.

    تقاضا در آمریکا برای انواع سوخت خودروها و سوخت هواپیما افزایش خواهد یافت، زیرا خانواده های آمریکایی در این فصل به دریادر دوستان و آشنایان یا گذراندن تعطیلات به مناطق دیگر آمریکا می روند. فصل سفرهای تابستانی به صورت رسمی همزمان با تعطیلات روز یادبود در آمریکا آغاز می شود.

    بانک ای ان زد اعلام کرد: «آغاز فصل سفر در آمریکا...این اعتماد را در بازار افزایش داده که میزان ذخایر در هفته های آینده شروع به کاهش خواهد کرد.»

    اتحادیه خودروهای آمریکا اعلام کرد، در آستانه روز یادبود این اتحادیه انتظار داشت 39.3 میلیون شهروند آمریکایی در طی این تعطیلات رسمی 50 مایل (80 کیلومتر) یا بیشتر از محل زندگی خود به سفر رفته اند که بیشترین میزان سفر آمریکایی ها در تعطیلات روز یادبود از سال 2005 تاکنون بوده است.

    اما به رغم این آمار مثبت، تجار گفتند که نگرانی ها در مورد تداوم مازاد عرضه در بازار بر قیمت ها سایه افکنده است.

    شرکت های حفاری امریکا برای نوزدهمین هفته متوالی تعداد سکوهای فعال خود را افزایش داده و به 722 سکو رسانده اند که بیشترین میزان از آوریل 2015 تاکنون است.

    بازار منتظر است ببیند که آیا تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید خواهد توانست تا پایان سه ماهه نخست 2018 شکاف میزان عرضه و تقاضا را کاهش دهد.

    برچسب ها