عصر خودرو

رویترز:

افزایش تولید نفت آمریکا تاثیر توافق اوپک را خنثی کرد

نفت برنت زیر پتک فزونی عرضه

عصر بازار- درحالی‌که نفت خام آمریکا با آغاز فصل سفرهای تابستانی این کشور میل به تقویت دارد، اما ادامه نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه قیمت‌ها را پایین کشیده و نفت خام آمریکا در تقلا برای افزایش است.

افزایش تولید نفت آمریکا تاثیر توافق اوپک را خنثی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل ازفارس، درحالی‌که در ساعات اولیه معاملات امروز قیمت نفت خام آمریکا بر اثر شروع فصل سفرهای تابستانی تقویت شد اما ادامه نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه قیمت‌ها را پایین کشید.

    نفت خام آمریکا با یک 8 کاهش 49.72 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ابتدا به بالای 50 دلار نیز رسیده بود.

    تقاضا در آمریکا برای سوخت‌های حمل و نقل به طرز چشم‌گیری در حال افزایش است چراکه خانواده‌های آمریکایی در فصل تابستان یا برای دیدار اقوام مسافرت می‌کنند یا به سفرهای تفریحی می‌روند. فصل سفرهای تابستانی به صورت رسمی از تعطیلات روز یادبود در روز گذشته آغاز شد.

    بانک ای‌ان زد نوشت: «آغاز سفرهای تابستانی آمریکا این اطمینان را به بازار داده است که ذخایر شروع به کاهش کند. »

    علی‌رغم این تقویت، به گفته تاجران، ادامه نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه، بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته و آنها را کاهش داده است.

    بر اساس گزارش بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی، حفاران آمریکایی برای نوزدهمین هفته متوالی بر تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا افزودند و تعداد این دکل‌ها به 722 دکل رسید که بیشترین میزان از آوریل 2015 به شمار می‌رود.

    این مازاد بر بازارهای جهانی نیز اثر گذاشته است به طوریکه قیمت نفت برنت نیز با 25 سنت کاهش 52.04 دلار فروخته شد.

    مهم‌ترین عاملی که بر قیمت نفت برنت تاثیر دارد این است که آیا تصمیم اوپک برای تمدید توافق اوپک تا پایان سه ماهه سوم 2018 تاثیر چشمگیری بر بازار دارد که به بازار اشباع جهانی پس از سال‌ها پایان دهد؟

    برچسب ها