عصر خودرو

نمایندگان مردم اراک در خانه ملت؛

خرید بلوک حدود ۶۱ درصد سهام شرکت هپکو اراک توسط سهامدار جدید قطعی شد

عصر بازار- نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند: خرید بلوک ۶۱ درصد سهام شرکت هپکو اراک توسط سهامدار جدید قطعی شد.

خرید بلوک حدود ۶۱ درصد سهام شرکت هپکو اراک توسط سهامدار جدید قطعی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: با پیگیری‌های چند ماه اخیر برای تعیین تکلیف موضوع واگذاری مجدد سهام دولت ‌در شرکت هپکو، در هفته جاری سهام عمده این شرکت توسط مالک شرکت هیدرو اطلس خریداری و همه مراحل قانونی برای نقل و انتقال سهام به نام خریدار جدید انجام شده است.

    وی ادامه داد: در نشست هشتم خرداد با معاونت امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصمیم‌های موثری برای تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی این شرکت اتخاذ شد.
    نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نشستی که در آینده نزدیک با بانک‌هایی که از شرکت هپکو طلب دارند برگزار می‌شود، موضوع بدهی‌های این شرکت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا راهکار مناسبی برای رفع این مشکل مشخص شود.
    کریمی افزود: سهامدار جدید شرکت هپکو پیشنهادهایی برای تعیین تکلیف و بازپرداخت بدهی‌ بانک‌ها و تعامل با بانک‌ها ارایه داده است که امید است با این برنامه در راستای رفع مشکلات این شرکت گام مهم و موثری برداشت.
    وی رفع مشکلات این شرکت در زمینه فروش محصولات از طریق انعقاد قرارداد و توافق‌های در نظر گرفته شده خبر داد و گفت: بازار فروش شرکت هپکو یکی از دغدغه‌های مهم این واحد صنعتی بود که برای رفع این مشکل توافق های اولیه خرید سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری کشور از شرکت هپکو انجام شده است که با نهایی شدن این قرارداد مشکل تولید و فروش محصولات این شرکت تا سه سال آینده برطرف می شود.
    وی یاد آور شد: تلاش می‌شود تا حقوق معوق کارگران که حدود 2 ماه است، پرداخت می شود.
    سید مهدی مقدسی نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هپکو از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت ماشین آلات سنگین است که حفظ و تقویت ان در اشتغالزایی و تولید ثروت و کارسازی برای زنجیره صنایع زیر دستی ضروزی بود.
    وی افزود: امید است با اقدامات انجام شده ضمن تثبیت اشتغال کارگران این واحد، شاهد افزایش تعداد کارگران نیز باشیم.
    شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
    شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند می باشد و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.

    برچسب ها