عصر خودرو

ترمز صعود طلای جهانی کشیده شد

عصر بازار: طلا در بازار جهانی پس از صعود دو روزه ای که با ضعیف شدن انتظار بازار برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد، با اقدام سرمایه گذاران برای سودبری حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

ترمز صعود طلای جهانی کشیده شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.9 درصد کاهش یافت و به 1153 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه برای دومین روز معامله متوالی صعود کرده و به 1169 دلار رسیده بود که بالاترین قیمت در حدود دو ماه گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.7 درصد کاهش، به 1155 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 8.60 دلار یا 0.7 درصد افزایش داشت و به 1164 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته بود. قیمت طلا هفته گذشته 1.7 درصد افزایش قیمت داشت.

    شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 0.7 درصد کاهش یافت و به 235.65 یوان در هر گرم رسید.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، معامله گران طلا به منظور ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره، اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا را دنبال می‌کنند. دنیس لاکهارت، رییس بانک فدرال آتلانتا روز دوشنبه اظهار کرد که بهبود اقتصاد، این اقدام را در سال 2015 توجیه می‌کند اما لائل برینارد، یکی دیگر از مقامات بانکی آمریکا درباره افزایش زودهنگام نرخهای بهره هشدار دارد. چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال شیکاگو موافق به تاخیر انداختن افزایش نرخهای بهره تا اواسط سال 2016 است.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    طلا از زمان انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در دوم اکتبر که موجب شد انتظارات بازار درباره زمان افزایش نرخهای بهره تغییر کند، 50 دلار یا حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته است. سرمایه گذاران بر این باورند اگر طلا بتواند تا 1169 دلار صعود کند در این صورت احتمال رسیدن قیمت این فلز به سطح 1200 دلار وجود دارد.

    طبق آمار معاملات، احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر پایین 40 درصد است در حالیکه احتمال این اقدام در مارس به 62 درصد افزایش یافته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر سه فلز نقره، پلاتین و پالادیم کاهش قیمت داشتند. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.8 درصد کاهش، به 15.74 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 1.1 درصد کاهش، 984 دلار بود در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، 692 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها