عصر خودرو

بهای طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید

عصر بازار- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، نزدیک به بالاترین سطح چهار هفته گذشته ایستاد.

بهای طلا به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1266.19 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه 0.9 درصد صعود کرده و به 1269.50 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از اول ماه مه بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.2 درصد اُفت کرد و به 1265.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه با 11.70دلار یا 0.9 درصد افزایش، در 1268.10 دلار بسته شده و برای کل هفته بیش از یک درصد افزایش را ثبت کرده بود که سومین افزایش هفتگی متوالی بود.

    به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در سنگاپور، تنش‌های سیاسی پیرامون دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از طلا به عنوان دارایی امن تا حدودی حمایت کرده است. بازار همچنین برای دریافت نشانه‌هایی از موضع سیاست پولی آمریکا، به نشست ماه آینده کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته است.

    طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، به سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می‌شود، از 9 مه که به رکورد پایین 1213.81 دلار سقوط کرده بود، بیش از 4 درصد رشد قیمت پیدا کرده است.

    ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی با ابراز خوش بینی به دورنمای قیمت طلا، احتمال افزایش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کرد. وی گفت: ضعیف‌تر شدن ارزش دلار به همراه افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

    آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سرمایه‌گذاران موسسه‌ای شمار قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس نیویورک را در هفته منتهی به 23 مه، برای نخستین بار در چهار هفته گذشته افزایش دادند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری به 17.39 دلار صعود کرد که بالاترین سطح از 28 آوریل بود. نقره هفته گذشته بیش از 3 درصد رشد هفتگی داشت که بزرگترین رشد هفتگی این فلز از 6 ژانویه سال 2017 بود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 954.75 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 792.05 دلار ایستاد.

    برچسب ها