عصر خودرو

سرمایه گذاران مراقب نوسان های بزرگ باشند؛

افق کوتاه مدت بازار ارز به چه شکل خواهد بود؟

عصر بازار- هفته گذشته شاخص دلار افزایش یافت و از محدوده ۹۷ به ۹۷.۴۴ رسید که این رشد موجب شد تا روند دلار نسبت به چند هفته اخیر حرکت معکوس داشته باشد.

افق کوتاه مدت بازار ارز به چه شکل خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، برخی سرمایه گذاران می پرسند آیا می توان نسبت به رشد ارزش دلار در هفته ها و ماه های آینده خوشبین بود؟ پاسخ به این سوال بسیار مهم است زیرا تغییرات ارزش دلار بر قیمت مواد خام و شاخص های مالی در بورس های بزرگ تاثیر می گذارد.

    در ادامه به بررسی شرایط حاکم بر بازار ارز و دیدگاه تحلیلگران درباره افق این بازار اشاره می کنیم.

    در نظرسنجی از تحلیلگران، پیش بینی شده طی هفته جاری، یک ماه و سه ماه آینده، ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلستان رشد خواهد کرد. متوسط نسبت یورو به دلار در هفته پیش رو 1.1178 و طی یک ماه و سه ماه آینده به ترتیب 1.1129 و 1.0889 پیش بینی شده است.

    همچنین متوسط نسبت پوند به دلار به ترتیب 1.2670، 1.2884 و 1.2626 پیش بینی شده است. مشاهده می شود که نسبت ها کاهش پیدا می کنند و این به معنای افزایش ارزش دلار است.

    این هفته تعداد زیادی گزارش از اقتصادهای بزرگ منتشر می شود و داده هایی که در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد بر ارزش دلار، یورو و پوند تاثیر خواهد داشت. در هفته پیش رو در آمریکا وضعیت بخش های خدمات و تولید کارخانه ای در ماه جاری میلادی، وضعیت بازار کار در هفته قبل و وضعیت بخش مسکن در ماه گذشته میلادی مشخص خواهد شد.

    پیش بینی شده داده ها مثبت خواهند بود در نتیجه دلار حمایت خواهد شد اما ارزش دلار نسبت به ارزهای معتبر دیگر سنجیده می شود بنابراین تغییرات ارزش آنها بر نسبت ها تاثیر می گذارد.

    این هفته گزارش هایی از اقتصاد منطقه یورو و انگلستان منتشر می شود. هفته قبل داده های اقتصادی از منطقه یورو مثبت و از انگلستان منفی بود و به همین دلیل ارزش یورو حمایت شد اما پوند تحت فشار قرار گرفت.

    در هفته های اخیر گزارش هایی که از اقتصاد منطقه یورو منتشر شده امیدبخش بوده و برخی تحلیلگران معتقدند بانک مرکزی اروپا قصد دارد از سیاست های حمایتی خود بکاهد. این پیش بینی یک عامل حمایت از ارزش یورو است. همچنین کاهش ریسک های سیاسی در اروپا سبب شده ارزش یورو رشد کند. اما وضعیت اقتصادی انگلستان چندان شفاف نیست و به همین دلیل ارزش پوند کاهش یافته است.

    هفته پیش انتشار گزارش نشست اخیر کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا سبب شد ارزش دلار کاهش یابد. با آنکه اعضاء این کمیته معتقدند وضعیت اقتصادی خوب است اما بر مبنای داده های اقتصادی در باره زمان بالا بردن نرخ های بهره تصمیم گیری خواهند کرد و اگر داده ها منفی باشد ممکن است ماه آینده نرخ های بهره بالا برده نشود. البته روز جمعه گزارش نرخ رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست امسال مثبت بود و به همین دلیل ارزش دلار حمایت شد.

    تحلیلگران معتقدند این هفته نوسان ارزش دلار، یورو و پوند بزرگ خواهد بود و عملکرد شاخص دلار مثبت است. در زیر نمودار تغییرات نسبت یورو به دلار در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو