عصر خودرو

خبرگزاری روسی اعلام کرد:

چشم‌انداز روشن بازار نفت با افزایش سوددهی صنعت چین

عصر بازار- خبرگزاری روسی اعلام کرد:بهبود اوضاع بخش صنعت چین به افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

چشم‌انداز روشن بازار نفت با افزایش سوددهی صنعت چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، توسعه و رشد بخش صنعت چین به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در آینده نزدیک منجر خواهد شد.

    در کنار بهبود سوددهی بخش صنعت در چین، این کشور هم‌اکنون برای سرمایه‌گذاری داخلی آماده بوده و در نتیجه بازدهی بخش صنعت این کشور افزایش یافته و تقاضای نفت در این کشور افزایش می‌یابد.

    علیرغم نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادی و تشدید بدهی کشور روزگار خوشی را در ماه آوریل در حوزه صنعت خود تجربه کرد که نشان می‌دهد روند بهبود بخش صنعت این کشور پایدار خواهد بود.

    از سوی دیگر از سال 2015 به بعد شاهد افزایش آهسته تقاضای محصولات صنعتی در جهان هستیم و انگیزه‌های اقتصادی و همچنین اطمینان مصرف کننده هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه بهبود یافته و چشم‌انداز را برای صادرات محصولات صنعتی چین روشن‌تر کرده است.

    این مسئله همچنین به بهبود اوضاع بازار نفت منجر خواهد شد. پس از آنکه اوپکی‌ها و کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک توافق کردند تا عرضه نفت به بازار جهانی را تا 3 ماهه نخست سال جاری تمدید کنند، چشم‌انداز کاهش عرضه نفت به بازارهای آسیایی بهبود احتمال افزایش قیمت نفت در آینده نزدیک را تقویت می‌کند.

    بهبود بخش صنعت چین نیز به این مسئله کمک کرده تا یکی از مهمترین شاخص‌های مؤثر در بازار انرژی آسیا خواهد بود.

    شرکت‌های صنعتی چینی در ماه آوریل افزایش 14 درصدی سود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کردند و همین امر شرایط خوش‌بینانه‌ای را در برابر تولیدکنندگان انرژی و مواد اولیه در جهان قرار داده است.

    به طور کلی چین از جمله بزرگترین کشورهای وارد کننده انرژی در جهان محسوب شده و هرگونه بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور می‌تواند به افزایش واردات نفت توسط چین در کوتاه مدت منجر شود.

    یکی از اصلی‌ترین دلایل تشدید بحران در بازار نفت بین‌المللی طی سال‌های گذشته پایین آمدن رشد اقتصادی چین و در نتیجه کاهش تقاضای انرژی توسط این کشور بوده است که آمارهای اخیر از بهبود اوضاع چین در بخش صنعت حکایت داشته و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد تأثیر آن بر بازار نفت و افزایش تقاضای انرژی از سوی این کشور در بازار جهانی باشیم.

    برچسب ها