عصر خودرو

مدیریت بازار فولاد چقدر جدی است؟

عصر بازار: به نظر می رسد مدیریت بازار میلگرد پس از تجربه موفق بازار تیرآهن جدی شده و سیگنال مهم و مثبتی برای کل بازار خواهد بود.

مدیریت بازار فولاد چقدر جدی است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،به نظر می رسد مدیریت بازار میلگرد پس از تجربه موفق بازار تیرآهن جدی شده و سیگنال مهم و مثبتی برای کل بازار خواهد بود.  برای سومین روز حواله از سوی کارخانه ذوب آهن اصفهان برای میلگردهای تولیدی اعلام نشده که می تواند داده مهمی برای کل بازار به شمار بیاید زیرا حجم عرضه های این کالا را قطعاً تغییر داده و محدود می کند.

    از سوی دیگر در روز گذشته در حالی که قیمت شمش برای دومین روز پیاپی کاهش داشت ولی بهای پیشنهادی اکثریت قریب به اتفاق تولیدکنندگان نوردی و البته فولاد نیشابور ثابت بود که نشان می دهد زیر پوست بازار میلگرد خبرهایی در جریان است.

    همان گونه که در گذشته هم به آن اشاره شد مدیریت بازار تیرآهن رخدادی بود که تجربه شده و امتحان خود را با موفقیت پس داده است بنابراین می توان این فاکتور را برای سایر بازارها همچون میلگرد نیز به کار گرفت.

    از سوی دیگر ثبات نسبی قیمت اغلب تولیدکنندگان نوردی نیز رخداد دیگری است که نشان می دهد انسجام موجود در بازار جدی تر از پیشین است. این وضعیت احتمال تقویت بیشتر بازارها را قدرت بخشیده و می توان این وضعیت را سیگنال مثبتی برای کل بازار تلقی کرد.

    موارد ذکر شده از سوی دیگر نیز قابل رصدکردن است زیرا با کاهش قیمت شمش آزادی عمل تولیدکنندگان نوردی برای کاهش قیمت ها نیز افزایش یافته و می تواند رقابت معکوس پیشین را با کاهش قیمت های پیشنهادی مجدداً ایجاد کند.

    البته با توجه به محوریت میلگرد قزوین در بین سایر تولیدکنندگان نوردی و مقاومت این تولیدکننده در روزهای اخیر در برابر کاهش قیمت ها به نظر می رسد که هم اکنون طرزفکر حمایتی از بازار به گفتمان غالب تبدیل شده که سیگنال مهم و مثبتی برای دورنمای قیمت ها خواهد بود.

    قیمت برخی انواع میلگرد در بازار تهران – تومان بر هر کیلوگرم

    نوع میلگرد –سایز

    19 مهرماه

    20 مهرماه

    تغییر قیمت ها

    16ذوب آهن اصفهان

    1360

    اعلام نشد

    -

    16فولاد نیشابور

    1355

    1358

    3+

    18ذوب آهن اصفهان

    1360

    اعلام نشد

    -

    18فولادنیشابور

    1355

    1358

    3+

    20ذوب آهن اصفهان

    اعلام نشد

    اعلام نشد

    -

    20فولاد نیشابور

    1350

    1355

    5+

    22ذوب آهن اصفهان

    اعلام نشد

    اعلام نشد

    -

    22 فولاد نیشابور

    1355

    1358

    3+

     

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو