عصر خودرو

کمبود شمش در بازار و مشکلات نوردی‌ها

عصر بازار- با روی آوردن واحد‌های تولیدکننده شمش به صادرات به دلیل کمبود تقاضا، رفته رفته این محصول با کاهش عرضه در بازار داخلی روبه‌رو شده و این عامل باعث کمبود شمش و مشکلات واحد‌های نوردی شده است. از همین رو واحد‌های تولید‌کننده میلگرد در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار رسیدگی وزارتخانه و مکلف کردن واحد‌های تولیدکننده شمش به اولویت تامین واحد‌های داخلی شدند.

کمبود شمش در بازار و مشکلات نوردی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن ، در همین راستا مدیر عامل فولاد کویر کاشان با اشاره به کمبود شمش در بازار به دلیل روی آوردن اغلب واحد‌های بزرگ تولیدکننده شمش به صادرات گفت: با روی آوردن واحد‌های بزرگ تولید شمش به صادرات بازار داخل از کمبود شمش رنج می‌برد.احمد خوروش اظهار کرد: تولیدکنندگان بزرگ یا نیمه دولتی شمش اغلب محصولات خود را صادر می‌کنند و این موضوع باعث مشکل واحد‌های نوردی شده این در حالی است که فروش در بازار داخلی به دلیل اینکه در ابتدا وجه آن را دریافت می‌کنند و سپس محصول را عرضه می‌کنند، به صرفه‌تر است.وی تصریح کرد: با این وجود فروش‌های خارجی برای واحد‌ها جذاب‌تر بوده و اغلب محصول خود را روانه بازار‌های جهانی می‌کنند.

    وی همچنین به مواردی که در تازه‌ترین جلسه هم‌اندیشی انجمن فولاد مورد بررسی قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه به آن پرداخته شد، موضوع رتبه‌بندی و نظام ممیزی و ارتقای کیفیت واحدهای فولادی بود که با توجه به اینکه مقدمات آن در انجمن به اتمام رسیده و تفاهمات موردنظر با سازمان ملی استاندارد هم حاصل شده است، این مساله باید به تدریج اجرا شود.خوروش ادامه داد: با توجه به اینکه آمار تولید میلگرد به شدت کاهش پیدا کرده و دلیل آن ناشی از دو موضوع نبود بازار مصرف و کمبود شمش در بازار داخل است، این عوامل باعث کاهش شیفت‌های کاری حتی تعطیلی برخی واحدهای نوردی شده است.

    وی راهکار این مساله را هم‌اندیشی با سایر نوردکاران و تعامل با آنها به منظور ارائه آمار دقیقی از میزان کمبود شمش دانست و گفت: اتفاقی که در بازار داخلی رخ داده این است که عرضه شمش با کیفیت بالا از کوره‌های قوس بسیار کم و نزدیک به صفر شده و تقریبا تمام این شمش‌ها صادر می‌شود. این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تصریح کرد: کمبود شمش‌های با کیفیت قوسی چالش جدی امروز واحدهای نوردی است و هفته قبل گزارش‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه حدود 70 درصد از واحدهای نوردی به دلیل نبود ماده اولیه با مشکلات تولید مواجه شده‌اند. وی افزود: قرار است روز یکشنبه هفتم خرداد ماه در وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ای پیرامون کمبود شمش در بازار داخل با شرکت‌های تولیدکننده شمش قوسی داشته باشیم که امیدواریم راهکارهای مناسبی برای حل این مساله پیدا شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو