عصر خودرو

تعادل نسبی در سایه عرضه اولیه مثقالی

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران دیروز شرایط متعادلی را تجربه کرد که در آن شاخص کل با رشد ۵/ ۹ واحدی به کار خود پایان داد.در بازار دیروز معامله‌گران در شروع بازار همچنان نظاره‌گر بازارهای جهانی بودند که در این بخش قیمت‌های جهانی با رشد همراه بود به گونه‌ای که بهای فلز مس به ۵۳۱۹ دلار در هر تن رسید.

تعادل نسبی در سایه عرضه اولیه مثقالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در همین حال دیروز بازار نگاهی به گروه خودرویی داشت و به‌رغم نگرانی‌های قابل ملاحظه از گزارش‌های شش ماهه شرکت‌های خودرویی برخی نمادهای این گروه به ویژه تولید‌کنندگان خودرو سنگین از جمله ایران خودرو دیزل و سایپا با صف خرید همراه شدند که این امر البته با عرضه‌های سنگینی به‌ویژه در نماد خاور مواجه شد. در بازار دیروز در جریان عرضه اولیه تعداد 7 میلیون و 200 هزار سهم شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، هر سهم این شرکت با نماد «کتوکا» 4500 ریال در بازار دوم فرابورس ایران کشف قیمت شد.بر اساس این گزارش از این تعداد 3 میلیون و 6 هزار سهم به مرحله کشف قیمت و 3 میلیون و 6 هزار سهم دیگر برای معامله‌گران برخط(آنلاین) اختصاص داده شده است.

    در گروه بیمه‌ای درحالی مجامع فوق‌العاده و سالانه 30 تیر بیمه سامان با تصویب افزایش سرمایه 150 درصدی از دو محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران و تقسیم سود 25 تومانی برگزار شده بود که 22 شهریور و بعد از گذشت 51 روز از آن تاریخ، علی ضیایی اردکانی، مدیرعامل این شرکت از لغو افزایش سرمایه و اعلام سود با سرمایه قبلی خبر داد.

    در گروه لاستیک و پلاستیک، ایران‌تایر در اطلاعیه شفاف‌سازی اعلام کرد که دومین مزایده زمین 6هکتاری این شرکت بدون خریدار مانده است.

    در گروه واسطه گری مالی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها اعلام کرد به منظور جلوگیری از خروج وجوه نقد، استفاده از فرصت‌های بازار و بهبود پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها اقدام به افزایش سرمایه 17 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران وآورده نقدی کرده است.

    بر همین اساس سرمایه «وسکاب» از مبلغ 3 هزار میلیارد ریال به مبلغ 3500 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

    در گروه معدنی در بازار نقدی سنگ آهن وارداتی چین، جو روانی پس از تعطیلات هفته اول اکتبر مطلوب‌تر شد و خریداران نهایت استفاده را از قیمت‌های پایین بردند. شاخص قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد موسسه پلاتس آخرین‌بار جمعه اخیر 56 دلار و 40 سنت در هر تن سی‌اف‌آر چین رقم خورده است. قیمت فعلی حدود 25 درصد از کف قیمت ماه جولای بالاتر است. قیمت میلگرد هم در بازار داخلی چین بهبود داشته و حدود 292 دلار در هر تن شده است که نشانگر افزایش امید در بازارهای جهانی نیز بوده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها