عصر خودرو

افزایش تعرفه واردات جو در راه است

عصر بازار- مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با توجه به فصل برداشت و آغاز خرید تضمینی محصول، دولت در جهت حمایت از کشاورزان اقدام به افزایش تعرفه واردات از ۵ به ۱۰ درصد کرده است.

افزایش تعرفه واردات جو در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا عزیز اللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران از افزایش تعرفه واردات جو خبر داد و گفت: با توجه به فصل برداشت و آغاز خرید تضمینی محصول، دولت در جهت حمایت از کشاورزان اقدام به افزایش تعرفه واردات از 5 به 10 درصد کرده است.

    وی افزود: سال گذشته، دولت در جهت حمایت از تولید داخل اقدام به اتخاذ سیاست ممنوعیت واردات و تبدیل ارز مبادله ای به آزاد کرد که در نهایت این عوامل افزایش  منجر به افزایش قیمت جو در بازار شد.

    عزیزاللهی با بیان اینکه جو یکی از اقلام مهم خوراک دام محسوب می شود، عنوان کرد: در حال حاضر هر کیلو جو با نرخ 700 تومان به دست دامدار می رسد و این درحالی است که با افزایش تعرفه نرخ هر کیلو جو به هزار و 100 الی هزار و 200 تومان خواهد رسید که این امر برای دامداران اجتناب ناپذیر است.

    مدیر عامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: با وجود تأثیر مستقیم افزایش نهاده‌های تولید بر قیمت تمام شده و در نهایت عرضه شیر و گوشت به بازار انتظار می رود که دولت اقدام به تغییر نرخ ارز آزاد به مبادله‌ای نماید تا با کاهش عرضه و افزایش قیمت در بازار دامداران و مصرف کنندگان متحمل زیان نشوند.

    برچسب ها