عصر خودرو

بازارهای سهام آسیایی بالاتر ایستادند

عصر بازار: بازارهای سهام آسیایی روز جاری با جو مثبتی که با ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال جاری بوجود آمده است و تحت تاثیر بهبود قیمت کالاها صعود کردند.

بازارهای سهام آسیایی بالاتر ایستادند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازارهای سهام اروپایی هم پس از یک هفته درخشان روز جاری صعودشان را تحکیم کردند. با افزایش 0.8 درصد شاخص داکس آلمان، شاخص استاکس اروپا 600 در ابتدای معاملات روز جاری 0.2 درصد صعود کرد.

    شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.6 درصد صعود کرد و به افزایش 11 درصدی در ماه جاری افزود.

    بازارهای سهام چین روز جاری پس از اینکه بانک مرکزی این کشور اقدامات جدیدی را برای تزریق نقدینگی به اقتصاد اتخاذ و اعلام کرد شوک بازار تقریبا تمام شده است، بیش از سه درصد صعود کردند.

    به گفته نیکولاس یئو، مدیر سهام در شرکت مدیریت دارایی آبردین، هر گونه نشانه از اقدامات محرک اقتصادی چین از سوی بازارها به عنوان نشانه ثبات تعبیر می‌شود و در حال حاضر سرمایه گذاران متقاضی خرید ارزان در بخش فلزات صنعتی و پایه هستند.

    در حالیکه پکن از اجرای تدابیر محرک گسترده برای رونق بخشیدن به رشد اقتصادی خودداری کرده است اما در هفته‌های اخیر به منظور پشتیبانی از بخشهای مختلف شامل مسکن و خودرو و آرام کردن سرمایه گذاران به اقداماتی متوسل شده که به صعود سهام شرکتهای چینی حاضر در بازار هنگ کنگ منجر شده است.

    شاخص کسپی کره جنوبی روز جاری تغییر چندانی نداشت در حالیکه شاخص بازار جاکارتا 0.8 درصد صعود کرد. بازار ژاپن هم به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بود. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا با 0.8 درصد کاهش، به 5239.10 واحد رسید.

    گزارش بانک آمریکا مریل لینچ نشان داد که خروج هفتگی سرمایه از صندوقهای بازار نوظهور به کمترین سطح از ماه ژوییه رسیده که نشانه تغییر اوضاع و بهبودی بازارهای نوظهور است.

    شاخص وی آی ایکس که معیار سنجش نگرانی سرمایه گذاران است، در پایین‌ترین سطح از اواخر اوت قرار گرفته که نشانه بازگشت خوش بینی به بازارها پس از تابستان پرآشوبی است که طی آن شاخصهای بزرگ بیش از یک چهارم از ارزششان را از دست دادند.

    در وال استریت، شاخصهای بزرگ روز جمعه اندکی بالاتر ایستادند و بهترین عملکرد هفتگی خود در سال جاری را تجربه کردند. شاخص داوجونز 0.2 درصد، استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.1 درصد و نزدک کامپوزیت 0.4 درصد در روز جمعه صعود کرده بودند.

    آمار اشتغال ضعیف آمریکا در سپتامبر بسیاری از سرمایه گذاران را به این نتیجه رسانده است که بانک مرکزی این کشور نخستین افزایش نرخ‌های بهره در یک دهه گذشته را امسال تصویب نخواهد کرد.

    در بازارهای ارزی، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به دلیل این نگرانی که بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخهای بهره را به سال آینده موکول خواهد کرد، کاهش یافت.

    تحلیلگران نسبت به کاهش بیشتر دلار در روزهای آینده هشدار دادند. طبق آمار تامسون رویترز، شاخص ارز آمریکا پایین 95 واحد قرار گرفت که کمترین سطح در یک ماه گذشته بود.

    یورو با حدود 0.1 درصد افزایش، 1.13720 دلار معامله شد تا صعود روزهای اخیرش را تحکیم کند در حالیکه ین تغییر چندانی در برابر ارز آمریکا نداشت.

    در بازار کالاها، قیمت نفت روز جاری پس از اینکه شرکتهای حفاری نفت آمریکا تعداد حلقه‌های چاه تحت حفاری را برای ششمین هفته متوالی کاهش دادند، صعود کرد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 49.93 دلار در هر بشکه بود که 0.6 درصد افزایش نشان داد. بهای نفت برنت با 0.4 درصد افزایش، به 52.84 دلار در هر بشکه رسید.

    فلزات صنعتی مانند مس و روی مهلت مورد نیازشان را یافته و هفته گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو