عصر خودرو

اوپکی‌ها این هفته به کاهش بیش از ۱.۸ میلیون بشکه در روز توافق می‌کنند

عصر بازار- در نشست روز پنجشنبه اوپک، علاوه بر تمدید توافق تا ۹ ماه دیگر، احتمالا سطح کاهش تولید بیش از ۱.۸ میلیون بشکه در روز خواهد شد.

اوپکی‌ها این هفته به کاهش بیش از ۱.۸ میلیون بشکه در روز توافق می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، منابع آگاه اوپک اعلام کردند در نشست پنج‌شنبه 4 خرداد کشورهای تولیدکننده نفت به احتمال زیاد علاوه بر تمدید توافق اوپک تا 9 ماه دیگر، سطح کاهش تولید نفت را نیز افزایش خواهند داد.

    در 30 نوامبر 2016 کشورهای تولیدکننده نفت (اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها) به توافقی رسیدند که براساس آن، میزان عرضه نفت به بازار 1.8 میلیون بشکه کاهش یابد، این توافق از ابتدای سال جدید میلادی به مدت 6 ماه اجرایی می‌شود.

    سهم کشورهای اوپک از این کاهش 1.2 میلیون بشکه در روز و سهم کشورهای غیراوپک 600 هزار بشکه در روز بود.

    «توافق کاهش تولید نفت» اگرچه در این مدت توانست قیمت نفت را در محدوده 55 دلار تثبیت کند، اما برای کشورهای تولیدکننده نفت، رضایتبخش نبود، بنابراین آنها این هفته پنج‌شنبه 4 خرداد دوباره در وین اتریش گرد هم می‌آیند تا درباره تمدید توافق اولیه به تصمیم برسند. آنها می‌خواهند با کاهش بیشتر تولید نفت، قیمت را در بازار افزایش دهند.

    پیش از این، بلومبرگ از قول وزیر نفت عربستان اعلام کرد که کشورهای تولیدکننده درباره تمدید توافق اوپک تا 9 ماه دیگر به توافق رسیدند، این خبر قیمت نفت را در بازار یکی دو دلار افزایش داد، اما امروز منابع آگاه اعلام می‌کنند که در جلسه این هفته کشورهای تولیدکننده نفت علاوه بر تمدید 9 ماه توافق اوپک، تولید نفت را بیش از توافق اولیه کاهش می‌دهند؛ یعنی احتمالاً به این تصمیم برسند که کشورهای تولیدکننده، روزانه بیش از 1.8 میلیون بشکه تولید خود را کاهش دهند.

    برچسب ها