عصر خودرو

در ماه آوریل؛

تولید فولاد هند ۱۴۲ درصد رشد کرد

عصر بازار- هندوستان با گام هایی که برای محافظت از صنعت داخلی برداشته شدف صادرات فولاد را در ماه آوریل با یک جهش ۱۴۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۰.۷۴۷ میلیون تن رساند.

تولید فولاد هند ۱۴۲ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، هندوستان با گام هایی که برای محافظت از صنعت داخلی برداشته شدف صادرات فولاد را  در ماه آوریل با یک جهش 142 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به 0.747 میلیون تن رساند.

    دولت هند با استفاده از ابزارهای تعرفه ای گوناگون از جمله اصلاح تعرفه های گمرکی و حمایتی کردن تعرفه ها، به طور جدی از صنعت فولاد داخلی پشتیبانی کرد.

    طبق داده‌های  اعلام شده کمیته کارخانجات مشترک که اداره ای تحت وزارت فولاد هند است، صادرات کلی محصولات نهایی فولاد در آوریل  2017  نسبت به آوریل سال گذشته به میزان 142 درصد افزایش داشت اما نسبت به مارچ 2017 به مقدار 54 درصد کاهش یافت.

    در عین حال واردات کلی محصول نهایی فولاد هندوستان در ماه آوریل امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل شاهد  23 درصد کاهش بود و به 0.504 میلیون تن رسید. همچنین واردات این ماه نسبت به مارچ 2017 هم 16 درصد کاهش داشت.

    طبق این گزارش، هند در ماه آوریل 2017 صادر کننده خالص (با میزان صادرات بیش از واردات) محصولات نهایی فولاد بوده است.

    همچنین تولید برای  فروش 8.43 میلیون تن محصول نهایی فولاد، رشدی 8.7 درصدی را در ماه آوریل نسبت به آوریل سال قبل ثبت کرد اما نسبت به ماه مارچ امسال 8.6 درصد افت کرد.

    6 کارخانه تولید کننده فولاد هندوستان شامل SAIL، RINL، TSL، Essar، JSWL  و JSPL روی هم رفته 4.786 میلیون تن در آوریل 2017 تولید کردند که نسبت به آوریل سال پیش 11 درصد رشد داشت.

    بقیه 4.478 میلیون تن فولاد دیگر هم توسط تولید کنندگان دیگر تولید شد که مقدار این تولیدات 6 درصد از آوریل سال قبل بیشتر است. 

    مصرف کل محصولات نهایی فولاد در هند با رشدی 3.4 درصدی نسبت به آوریل پارسال به  6.015 میلیون تن در آوریل 2017 رسید که این میزان 22 درصد نسبت به ماه مارچ امسال کاهش داشت. 

    در طول این ماه تولید فولاد خام 8.107 میلیون تن بود که 5.4 درصد نسبت به آوریل سال قبل رشد و نسبت به ماه مارچ امسال 2.7 درصد کاهش داشت.

    برچسب ها