عصر خودرو

شروع مثبت بازار سهام یک روز پس از تصویب برجام در مجلس

عصر بازار: معاملات بازار سهام امروز مثبت آغاز شد. عملیاتی شدن مفاد برجام از دوشنبه هفته آینده و لمس واقعیات ناشی از این توافق در بازار سهام می تواند استقبال خوب بازار از حذف تحریم‌ها در آینده‌ نزدیک در بر‌داشته باشد.

شروع مثبت بازار سهام یک روز پس از تصویب برجام در مجلس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، یک روز پس از تصویب جزییات طرح توافق برجام در مجلس، بورس تهران با مثبت شدن نماگرها و اقبال خریداران برای خرید سهام آغاز کرده است. هر چند که هنوز حجم و ارزش معاملات در این زمان از ساعت معاملات چندان چشمگیر نیست، اما می توان انتظار داشت که فعالان بازار به آرامی شاهد سبز شدن تدریجی قیمت‌ها با با تداوم حضور خریداران در بازار روبرو شود.

    در حال حاضر گروه بانکداری بیشترین تقاضای سهام را در بازار به خود جذب کرده و پس از آن گروه خودرویی و تجهیزاتی در کانون توجه بازار قرار گرفته است.

    انتظار می‌رود با افزایش تقاضا و گسترش توده خریداران بازار سهام شاهد رشد نماگرهای خود و جبران بازده از دست رفته در روزهای اخیر باشد.

    هر چند که فضای بازار سهام همچنان با ابهام های بنیادی صنایع و نیز حضور نوسان گیرهای حرفه‌ای مواجه است، اما انتظار برای پیش خور شدن آثار مثبت توافق هسته ای در اواخر سال جاری می‌تواند از هم اکنون ارزش سهامداری کوتاه مدت و میان مدت را برای صاحبان نقدینگی افزایش دهد.

    جالب این که نرخ سود بین بانکی نیز در هفته های اخیر کاهش یافته و بنابراین انتظار می‌رود، بورس تهران به تدریج با ورود پول بیشتری از خریداران سهام روبرو شود.

    بر اساس این گزارش حمایت از بازار سهام برای پر رنگ تر شدن اعتماد سرمایه گذاران در این بازار با تداوم بازارگردانی سهام از سوی حقوقی‌ها و عدم سوء استفاده از این شرایط با عرضه های بی محابای سهام ضروری است.

    گزارش های دریافتی از تالار شیشه ای بورس تهران نیز از اقبال حقوقی ها برای جمع آوری سهام حکایت دارد هر چند که حجم آن چندان قابل اتکا نیست.

    انتظار می رود با مشخص شدن بسته خروج از رکود دولت در روزهای آینده و وقوع اتفاق های مثبت دیگردر بازار ، بازار سهام جذابیت دوباره ای را برای سرمایه گذارانی که تا کنون منابع خود را نقد نگاه داشته اند ایجاد کند.

    هم اینک شاخص کل بورس تهران با 63 واحدی رشد در حالی به رقم 61 هزار و 319 واحد رسیده که اغلب معامله گران ترجیح می دهند، با عرضه سهام در بازار دوم اقدام به خرید سهام شرکت‌های بزرگ در بازار اول کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها