عصر خودرو

در هفته ای که گذشت؛

حجم معاملات محصولات پلیمری افزایش یافت

عصر بازار- حجم معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران طی هفته ای که گذشت با افزایش ۷ هزار و ۵۰۰ تنی به رقم ۵۶ هزار تن رسید.

حجم معاملات محصولات پلیمری افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، همچنین آمارها نشان می دهد که  حجم عرضه ها نسبت به هفته ماقبل به مقدار اندک و برابر با 1.921 تن کاهش داشته است.

    به این ترتیب حجم عرضه پلی پروپیلن های نساجی نیز در هفته ای که گذشت، بیشتر از هفته های اخیر بود و به بیش از 10 هزارتن رسید، از این رو رقابت قیمتی برای این کالاها اندکی کاهش یافت.

    در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سبک خطی و برابر با 2.474 تن افت است، همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهشی 1.600 تنی را تجربه کرد. گروه پلی اتیلن سنگین فیلم و PVC  نیز به ترتیب با کاهش 1.072و 936  تنی عرضه، در رده های بعدی قرار داشت.

    از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه نیز مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین تزریقی با 3.653 تن افزایش بوده است، بعد از این گروه پلی پروپیلن شیمیایی و پلی پروپیلن نساجی هر کدام به ترتیب  با 1.421 و 1.186 تن افزایش عرضه قرار داشتند.

    در همین حال تقاضا در هفته ای که گذشت نسبت به هفته ماقبل بیش از  15 هزار تن افزایش را نشان می دهد، حجم تقاضا در هفته گذشته بیش از 25 هزار تن کاهش یافته بود. به نظر می رسد افزایش عرضه پلی پروپیلن های شیمیایی یکی از دلایل این افزایش تقاضا بود.

    همچنین تقاضا برای پلی پروپیلن های شیمیایی بیش از 27 هزار تن بود. بیشترین تقاضا در هفته گذشته هم مربوط به گرید پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C بود که بیش از 25 هزار تن تقاضا داشت. PVC-S65 اروند و پلی اتیلن سنگین لوله CRP100N نیز هر کدام به ترتیب با 5000 و 4862  تن تقاضا در رده های بعدی قرار داشتند.

    به این ترتیب در صدر کالاهای جذاب در تالار پتروشیمی پلی پروپیلن ها قرار داشتند. پس از این کالاها پلی استایرن های انبساطی در رتبه های بعدی جای گرفتند.

    برچسب ها