عصر خودرو

بر اساس تازه ترین نظرسنجی پلاتز؛

بهای اونس به سوی ثبات پیش خواهد رفت

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی پلاتز نشان می دهد که قیمت طلا طی هفته آینده به روند ثبات تا افزایش ادامه خواهد داد.

بهای اونس به سوی ثبات پیش خواهد رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، تازه ترین نظرسنجی پلاتز حاکی از آن است که قیمت طلا طی روزهای آینده به ثبات نسبی خواهد رسید یا با افزایش روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش طی هفت روز گذشته قیمت طلا با افزایش روبرو شده و از 1227 دلار در جمعه گذشته به 1251 دلار در جمعه هفته اخیر افزایش یافته است.قیمت طلا در هفته ای که گذشت صبح روز پنجشنبه به بیش از 1261 دلار رسید که این رقم بالاترین سطح در هفته های اخیر بوده است.

    طی هفته گذشته شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی کردند  که قیمت طلا در هفته پیش رو بین 1230 تا 1255 دلار در نوسان خواهد بود. این نظرسنجی نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده نیز بین 1240 تا 1290 دلار در نوسان خواهد بود.

    نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن به بیش از 78 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی هفته گذشته به 73 درصد رسیده است.

    به نظر می رسد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته باشد.

    تحلیلگران کامرز بانک بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده به بیش از 1265 دلار خواهد رسید. سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1250 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

    به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. تازه ترین آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضای طلای هند در سه ماه نخست امسال با افزایش روبرو شده ولی تقاضای طلا در شش ماه دوم با کاهش روبرو می شود.

    بانک ای ان زد استرالیا نیز اعلام کرد که افزایش تنش های سیاسی در آمریکا و سایر کشورهای جهان احتمالا موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد. به نظر می رسد قیمت طلا طی روزهای آینده بالاتر از 1250 دلار باقی خواهد ماند و اگر تنش های سیاسی در آمریکا تشدید  شود، قیمت طلا تا 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

    فدرال رزرو آمریکا در ماه مارس نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد تا پایان امسال 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

    برچسب ها