عصر خودرو

اکونومیک تایمز:

عراق در صادرات نفت به هند از عربستان پیشی گرفت

عصر بازار- میزان صادرات نفت خام عراق به هندوستان در ماه آوریل از عربستان پیشی گرفت.

عراق در صادرات نفت به هند از عربستان پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عراق عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام به هند را از عربستان گرفت.

    این کشور در ماه آوریل نفت زیادی را به پالایشگاه هند فروخت و به همین دلیل جایگاه عربستان را به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به هند متزلزل کرد.

    آمار ردیابی کشتی‌ها و نیز آمارهای تجاری تامسون رویترز نشان می‌دهد میزان واردات نفت خام هند از عراق در ماه آوریل یک میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به ماه مارس 33 درصد و نسبت به یک سال گذشته 8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    سورانا رئیس پالایشگاه «هیندوستان» گفت:  نفت سنگین «بارسا» برای پالایشگاه‌های هند ارزان و مناسب است و به همین دلیل تقاضا برای این نوع نفت عراق بیشتر شده است.

    پالایشگاه‌های هند در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای روزآمد کردن کارخانه‌های خودشان انجام داده‌اند که قابلیت فرآوری نفت خام سبک به گازوئیل و بنزین را دارد.

    این مسئله به پالایشگاه‌های هندی امکان می‌دهد تا میزان تقاضای خود را افزایش و سوددهی مناسبی را داشته باشند.

    آمارها نشان می‌دهد عربستان سعودی که  معمولاً تأمین کننده اصلی نفت هند بوده و روزانه 750 هزار بشکه در ماه آوریل نفت صادر کرده است که این رقم نسبت به ماه گذشته 5 درصد و نسبت به سال گذشته 8 درصد با کاهش همراه شده است.

    براساس این گزارش هر بشکه نفت سنگین «بارسا» عراق 2.85 دلار کمتر از نفت عربستان به هندی‌ها تحویل می‌شود این میزان واردات برای واردکنندگان هندی بسیار به صرفه خواهد بود.

    برچسب ها