عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

در مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم.

در مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  شهریار طاهرپور در آئین افتتاح شرکت نورد زاگرس ملایر، با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی نیازمند جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در سال 95 در بحث تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی مبالغ شایان توجهی را پرداخت کردند.

    وی با بیان اینکه تولید و صنعت مؤلفه‌های قدرت در کشور هستند، گفت: با تورم 40 درصدی و با سود بانکی بالای 15 درصد نمی‌توان تولید خوبی داشت.

    طاهرپور اظهار کرد: لازمه جذب سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد امنیت در کشور است و دیگر امروز نمی‌توان با کشورهای دنیا مشاجره کرد بلکه باید با تعامل صحیح و راهبردی زمینه رونق اقتصادی و صادرات را فراهم کرد.

    طاهرپور با بیان اینکه در دولت یازدهم، افزون بر 8200میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت، افزود: برجام برای کشور، امنیت سرمایه‌گذاران خارجی را به همراه داشت.

    وی با بیان اینکه بعد از توافق برجام بسیاری از مشکلات ایران در حوزه تحریم‌ها رفع و کمبودهای مواد اولیه در بخش صنعت تا حدودی مرتفع شد، ادامه داد: طی دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت اقدامات بزرگ و مهمی انجام شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید در بحث مدیریت صادرات و کاهش واردات به طور جدی وارد عمل شود، گفت: در بودجه سال 96، افزون بر 400 میلیارد تومان برای حمایت از صادرکنندگان حمایت مالی درنظر گرفته شده که البته اندک است و باید حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

    طاهرپور تأکید کرد: در بحث مدیریت واردات باید تعرفه‌ها را مناسب‌سازی کنیم تا وقتی کالایی در داخل کشور تولید می‌شود مشابه همان از خارج از کشور وارد نشده و تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشوند.

    وی خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی انجام شد و در سال گذشته با کاهش چشمگیر قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال 94 به 12 میلیارد دلار در سال 95 رسیدیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح فاز اول شرکت نورد زاگرس ملایر، را به فال نیک گرفت و از کوشش‌ها و پیگیری‌های مجدانه استان همدان، نماینده مردم ملایر و سایر مسئولان تقدیر و اظهارامیدواری کرد: این پروژه به سوددهی و اشتغالزایی قابل توجیه برسد.

    برچسب ها