عصر خودرو

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران :

۷.۵ میلیارد دلار از محل صرفه جویی در سوخت به حمل و نقل ریلی اختصاص می یابد

عصر بازار- معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل با وزارت نفت ۷.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صرفه جویی در سوخت برای انجام سرمایه گذاری های صنعت حمل و نقل ریلی در مدت پنج سال اختصاص می یابد.

۷.۵ میلیارد دلار از محل صرفه جویی در سوخت به حمل و نقل ریلی اختصاص می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «نوراله بیرانوند» در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اولین قرارداد مربوط به صرفه جویی های مصرف سوخت در محل این نمایشگاه به امضا رسید و راه آهن درصدد است در مدت پنج سال آینده بتواند 7.5 میلیارد دلار را برای شرکت های ریلی اختصاص دهد.
    وی اظهارداشت: قراردادهای خوبی در این نمایشگاه به امضا رسید و با وجود شرکت های معتبر در عرصه حمل و نقل ریلی جهان از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین و هند، شاهد استقبال این شرکت ها از نمایشگاه ریلی تهران هستیم.
    معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود : راه آهن در این نمایشگاه موفق به امضای قرارداد همکاری های ریلی در حوزه مدیریت ترافیک و علائم خطوط شد تا بتواند از تجارب کشور اسپانیا در این زمینه استفاده کند .
    بیرانوند گفت: علاوه بر این، قراردادهای زیادی توسط شرکت های فعال در حوزه ریلی امضا شده و امید است تولید واگن های مورد نیاز باری و مسافری در شرکت های سازنده واگن در کشور را مشاهده کنیم.
    وی گفت: امضای این قراردادها موجب شد تا همه واگن سازهای داخلی در سال تولید و اشتغال، فعالیت های خود را آغاز کنند تا بتوانند با ظرفیت هایی که برای آنها تعریف شده، تولیدات خود را به شبکه ریلی کشور تحول دهند.
     پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، 25 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.
    فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.

    برچسب ها