عصر خودرو

تورم انگلیس به بالاترین حد ۴ سال گذشته رسید

عصر بازار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز سه‌شنبه منتشر شد، بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل گذشته به بالاترین حد طی نزدیک به ۴ سال گذشته رسیده است.

تورم انگلیس به بالاترین حد ۴ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، براساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری ( CPI) در ماه آوریل گذشته در این کشور، 2.7 درصد بوده است که بالاتر از حد انتظار کارشناسان بود.
    به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش بهای پوشاک، برق، مواد غذایی، بالا رفتن بهای بلیت هواپیماها و افزایش مالیات خودروها ازجمله عللی است که سبب افزایش نرخ تورم در ماه گذشته میلادی در این کشور، که بالاترین حد از سپتامبر سال 2013 میلادی شمرده می‌شود، شده‌اند.
    براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس؛ بهای بلیت هواپیما در این کشور در ماه آوریل گذشته در مقایسه با سال گذشته در همین دوره زمانی، 18.6 درصد رشد داشته، ضمن اینکه بهای پوشاک نیز در این ماه با افزایش 1.1 درصدی بالاترین رشد در طی شش سال گذشته داشته است.
    نرخ تورم در این کشور در ماه مارس گذشته نیز 2.3 درصد اعلام ‌شده بود که بالاترین حد در طی سه سال ونیم گذشته بشمار می‌آمد .
    افزایش نرخ تورم در کنار پایین ماندن میزان افزایش دستمزدها به این معنا است که خانوارهای انگلیسی بیش از گذشته برای گذران امور زندگی‌شان دچار مشکل خواهند شد.
    براساس گزارش‌های منتشر شده، میانگین افزایش دستمزدها در انگلیس در طی سه ماه منتهی به ماه فوریه گذشته، در حدود 2.2 درصد بوده است که با نرخ تورم در این کشور همخوانی ندارد.
    شاخص نرخ خرده‌فروشی ( RPI ) که یک معیار دیگر برای تعیین نرخ تورم شمرده می‌شود، در ماه آوریل گذشته در انگلیس 3.3 درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن‌که 3.1 درصد اعلام‌شده بود، رشد نشان می‌دهد.
    بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه هفته گذشته در گزارشی ضمن پیش بینی کاهش رشد اقتصادی سال جاری در این کشور به 1.9 درصد، نسبت به افزایش نرخ تورم و وضعیت اقتصادی این کشور طی سه سال آینده ابراز نگرانی کرده بود.
    براساس گزارش سه ماهه دوم سال 2017 بانک مرکزی انگلیس، نرخ تورم در این کشور به جای 2.4 درصد، 2.7 درصد در سال جاری پیش بینی می شود که «این مساله ناشی از کاهش ارزش پوند از اواخر سال 2015 و تاثیر منفی بر قیمت مصرف کننده بوده است».
    'مارک کارنی' رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز روز پنجشنبه در یک نشست خبری عنوان کرد: ما سال گذشته پیش بینی کرده بودیم که درآمدها به طور واقعی در سال جاری فشرده خواهد شد. به عبارت دیگر حقوقی که مردم می گیرند پاسخگوی افزایش هزینه های مصرفی نیست. لذا خانواده های انگلیسی طی سال جاری دوران پرچالشی را خواهند داشت.
    گزارش های یاد شده در حالی منتشر می شود که رای دهندگان انگلیسی قرار است روز هشتم ژوئن ( 18 خرداد ماه ) برای انتخاب نمایندگان مجلس عوام به پای صندوق های رای بروند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو