عصر خودرو

نعمت زاده:

ذوب آهن اصفهان ظرفیت تولیدسالیانه ۴۰۰هزارتن ریل دارد

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید ریل در کارخانه ذوب آهن اصفهان آغاز شده است، گفت: این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه ۴۰۰ هزار تن ریل را دارد.

ذوب آهن اصفهان ظرفیت تولیدسالیانه ۴۰۰هزارتن ریل دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،« محمدرضا نعمت زاده» در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی افزود: ریل تولیدی در ایران می تواند سرعت های 200 تا 250 کیلومتر در ساعت را برای قطار تحمل کند و امیدواریم صادرکننده این ریل در آینده باشیم.
    وی گفت تمام فرایند های تولید ریل در ایران وجود دارد و قرار شد راه آهن بتواند به صورت نقدی ریل مود نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان خریداری کند، ضمن اینکه مشکل پرداخت تسهیلات ارزی به شرکت های داخلی برطرف شده است.
    نعمت زاده افزود: برای تولید ریل در ذوب آهن 3 سال پیش نشستی برگزار شد و امروز با سرمایه گذاری مورد نیاز شاهد تولید آن در اصفهان هستیم.
    وزیر صنعت،معدن و تجارت در باره پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی گفت: نسبت به 2 سال پیش کیفیت برگزاری آن بسیار ارتقا یافته است و وجود شرکت های معتبر ریلی جهان به خصوص راه آهن آلمان و حضور بیش از 40 شرکت آلمانی اهمیت آن را نشان می دهد.
    نعمت زاده گفت: خوشبختانه دولت و مجلس به اهمیت توسعه صنعت ریلی بسیار تاکید دارند و امروز شاهد تولید تمام تجهیزات ریلی از جمله لوکوموتیو دیزلی در کشور هستیم و امیدوارم بزودی لکوموتیو برقی نیز در کشور تولید شود.
    وی توسعه صنعت حمل ونقل ریلی را از اولویت های دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و گفت: همه دست اندرکاران ریلی برای توسعه این بخش تلاش می کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تامین 6 هزار دستگاه واگن باری گفت: از این تعداد قرار شد تعداد چهار هزارو 900 دستگاه واگن در داخل ایران تولید شود.
    نعمت زاده افزود: شرکت های ایرانی قبلا همکاری خود را با شرکت های معتبر آغار کرده بودند، اما به علت تحریم همکاری ها متوقف شد و با لغو تحریم ها بار دیگر همکاری ها با شرکت های معتبر بزرگ اغاز شده است.
    پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، صبح روز دوشنبه(25 اردیبهشت ماه) آغاز به کار کرد.
    فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.
    این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، تولید کنندگان و صنعتگران، شرکت های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت های ریلی در فضایی به مساخت 30 هزار مترمربع برگزار می شود.
    این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برپاست و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در این بخش عرضه کرده اند.

    برچسب ها