عصر خودرو

کره جنوبی با وجود مخالفت های آمریکا، واردات نفت از ایران را افزایش داد

عصر بازار- پایگاه خبری هلنیک نیوز شیپینگ یونان اعلام کرد، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه های اخیر افزایش یافت، مساله ای که به مذاق واشنگتن خوش نمی آید و ممکن است این کشور را تحت فشار قرار دهد که نفت و گاز بیشتری از آمریکا وارد کند.

کره جنوبی با وجود مخالفت های آمریکا، واردات نفت از ایران را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری یاد شده نوشت، ایران یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان نفت مورد نیاز کره جنوبی است و پس از لغو تحریم های هسته ای در ژانویه 2016 (دی ماه 1394)، صادراتش به این کشور پیوسته افزایش یافته است.

    ایران در سه ماهه نخست سال 2017 با صادرات 18 میلیون و 540 هزار بشکه نفت به کره جنوبی که دو برابر مدت مشابه سال پیش است، جایگاه دومین صادرکننده نفت خام به کره جنوبی را به دست آورد.
    کیم جه کیونگ محقق موسسه اقتصادی انرژی کره جنوبی که یک موسسه دولتی است، گفت: کره جنوبی که در گذشته نفت زیادی از ایران می خرید، به دلیل تحریم ها مدتی نتوانست از ایران نفت خام وارد کند، اما اکنون که تحریم های هسته ای لغو شده است، واردات نفت خام این کشور از ایران مرتب افزایش خواهد یافت.
    کیم یولمای تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری یوجین* گفت: بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، آمریکا ممکن است همچنان به تحت فشار قراردادن تهران ادامه دهد.
    به گفته وی، اگر حجت الاسلام حسن روحانی در قدرت باقی بماند، روابط حسنه میان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، عربستان سعودی و اسراییل منجر به پیچیدگی روابظ آن با ایران می شود.
    یولمای اضافه کرد: با این حال، اگر با انتخابات آینده، محافظه کاران در ایران به قدرت برسند ممکن است تنش میان دولت ترامپ و ایران بیشتر شود.
    به گفته این تحلیلگر، احتمال زیادی وجود دارد که ترامپ به جای پایان دادن به برجام، شروع به وارد آوردن فشار بیشتر به ایران کند.
    بر اساس این گزارش، چین، هند کره جنوبی و ژاپن مشتریان بزرگ نفت ایران هستند.
    کره جنوبی تحت فشار واشنگتن برای وارد نکردن نفت از ایران، ناچار شده است سرمایه گذاری این کشور در صنعت نفت و گاز آمریکا را افزایش دهد.

    برچسب ها