عصر خودرو

خودکفایی پایه امنیت اقتصادی روسیه اعلام شد

عصر بازار- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سند راهبرد سند امنیت اقتصاد این کشور را که در برگیرنده برنامه های اجرایی مقابله با فشارها و تهدیدهای اقتصادی علیه مسکو با تاکید بر رسیدن به خودکفایی است، امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.

خودکفایی پایه امنیت اقتصادی روسیه اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اصلی ترین محورهای متن این سند که در پایگاه اطلاعات حقوقی روسیه انتشار یافت، تمرکز این برنامه بر تامین امنیت اقتصادی این کشور با محور منابع و امکانات داخلی است.
    همچنین در این سند، رویکرد واکنش در برابر فشارهای اقتصادی و چالش های خارجی از جمله تحریم ها علیه بخش های اقتصادی روسیه و کمبود مواد غذایی در نظر گرفته شده است.
    در سند راهبرد امنیت اقتصادی روسیه همچنین تلاش برخی کشورهای پیشرفته (غربی) با هدف استفاده از فناوری های پیشرفته به عنوان ابزار رقابت جهانی و نیز دخالت برای تغییرات در سطح تقاضای انرژی در بازار جهانی به عنوان چالش و تهدید مهم پیش بینی شده است.
    دولت روسیه در سه ماه آینده مصوبه ها و بخشنامه های لازم را برای اجرای سند راهبرد امنیت اقتصادی این کشور با هدف مقابله با پدیده های بحرانی و جلوگیری از افت سطح زندگی روس ها تصویب خواهد کرد.
    در سند تاکید شده است: هدف نهایی اجرای این برنامه باید تامین استقلال و خودکفایی، تحکیم پایه های اقتصادی و پایداری این کشور در برابر چالش ها و تهدیدهای خارجی و داخلی همراه تقویت ثبات سیاسی-اجتماعی این کشور باشد.

    برچسب ها