عصر خودرو

آلمان و فرانسه در اندیشه ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا

عصر بازار- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای نخستین بار میزبان «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بود و در این نشست درباره آینده اتحادیه اروپا و به ویژه چشم انداز ایجاد اصلاحات ساختاری در کشورهای عضو این اتحادیه بحث و گفت و گو صورت گرفت.

آلمان و فرانسه در اندیشه ایجاد اصلاحات در اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، مکرون پس از دیدار با مرکل با حضور در جمع خبرنگاران گفت : کشورهای اتحادیه نیازمند اصلاحات عمیق و کار مشترک هستند.
    وی با تاکید بر اینکه قصد دارد یک بسته اصلاحات اقتصادی را برای مبارزه با رشد بالای نرخ بیکاری در فرانسه به اجرا در آورد، گفت : این موضوع در عین حال نه به درخواست اتحادیه اروپا که به علت نیاز امروز فرانسه است.
    وی ادامه داد : باید در برخی زمینه ها سرمایه گذاری صورت گرفته و در آینده روی مکانیسم های سرمایه گذاری کار شود.
    مکرون در عین حال تاکید کرد که وی هیچ گاه طرفدار انتشار اوراق قرضه اروپایی (یوروباند) نبوده و بر این باور است که همه کشورهای اتحادیه نباید بار بدهی های قدیمی را به دوش بکشند.
    مرکل هم که در این کنفرانس خبری مشترک حاضر شده بود، با بیان اینکه آلمان آماده مذاکره برای تغییر معاهدات اتحادیه اروپا در صورت تصمیم به ایجاد اصلاحات است، گفت : کشورهای اروپایی نباید بر این اندیشه باشند که نباید در معاهدات تغییری ایجاد کرد.
    صدراعظم آلمان افزود : در غیر این صورت اتحادیه اروپا از هر نقطه جهان آسیب پذیر خواهد بود.
    این نخستین سفر خارجی مکرون پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است. وی با کسب بیش از 60 درصد آرا و با تکیه بر برنامه های اقتصادی و امنیتی خود موفق به شکست «مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی «جبهه ملی» شده بود.
    سران آلمان و فرانسه امروز در شرایطی از لزوم اصلاحات ساختاری سخن گفتند که اتحادیه اروپا در ماه های آینده مذاکراتی سخت برای تعیین ساز و کار جدایی انگلیس پیش رو دارد.
    شهروندان انگلیس تیر ماه سال گذشته در همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا که به «برگزیت» شهرت یافت، با 51.9 درصد رأی موافق در مقابل 48.1 درصد رأی مخالف، به خروج از این اتحادیه «آری» گفته بودند.
    دسترسی انگلیس به بازار واحد اروپا که امکان مبادلات تجاری بدون اعمال تعرفه های گمرکی را برای شرکت های انگلیسی فراهم می کند، از جمله مباحثی است که لندن باید بر سر آن با 27 عضو دیگر اتحادیه اروپا به توافق برسد.

    برچسب ها