عصر خودرو

تسهیل روابط بانکی میان ایران و چین

عصر بازار- وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر دارایی چین بر تسهیل روابط بانکی میان دو کشور تاکید کرد.

تسهیل روابط بانکی میان ایران و چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما ، در دیدار علی طیب نیا با «شیائو جیه» بر توسعه روابط اقتصادی، بانکی و ایجاد شعب بانکی در دو کشور تاکید شد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در این باره گفت: در این دیدار در خصوص روابط بانکی و رفع برخی مشکلات و محدودیتهایی که در این زمینه وجود دارد، تبادل نظر شد.
    طیب نیا با اشاره به حسن نیت طرف چینی برای گسترش روابط بانکی افزود: طرف چینی آمادگی خود را برای حل و فصل محدودیت های موجود اعلام کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد آثار این مذاکرات، هرچه زودتر نمایان شود.
    طیب نیا به مذاکره مدیران وزارت اقتصادی و دارایی با بانکها و شرکت های چینی اشاره کرد و گفت: این مذاکرات برای مشارکت شرکت های چینی در اجرای طرح های زیربنائی ایران انجام شد.
    وی افزود: امیدواریم هرچه سریعتر حجم بالائی از طرح ها با منابع مالی چین در ایران اجرا شود.

    وزیر دارایی چین نیز در این دیدار از عزم کشورش برای گسترش روابط با ایران خبر داد و گفت: دولت چین برای برطرف کردن موانع بر سر راه همکاری های دوجانبه، تلاش خواهد کرد.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ملاقاتی هم با مدیرعامل بانک توسعه سرمایه گذاری زیرساخت آسیا داشت.
    طیب نیا گفت: این بانک اخیرا در ایران فعال شده و تامین مالی طرح های زیادی را در کشورمان پذیرفته است.
    طیب نیا به نقش این بانک برای تامین منابع مالی طرح های زیرساختی در منطقه آسیا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران که یکی از اعضای هیئت موسس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا است، آمادگی اجرای طرح های مختلف در کشورهای همسایه را دارد.
    طیب نیا با قدردانی از همکاریهای خوب بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا با جمهوری اسلامی ایران برای بررسی و مطالعه مدیریت منابع آب در سه استان کشور، ابراز امیدواری کرد این همکاریها به اجرای طرح های زیر بنایی در کشور منجر شود.

    برچسب ها