عصر خودرو

۲۰ درصد مودیان ۸۰ درصد مالیات کشور را پرداخت می کنند

عصر بازار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: کمتر از ۲۰ درصد مودیان که فعالیت اقتصادی بالایی دارند بیش از ۸۰ درصد مالیات کشور را پرداخت می کنند.

۲۰ درصد مودیان ۸۰ درصد مالیات کشور را پرداخت می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سیدکامل تقوی‌نژاد افزود: این مودیان اشخاص حقوقی و حقیقی هستند که فعالیت اقتصادی بالایی دارند که می توان به خودروسازها، بانک‏ها، بیمه ها، شرکت های نفتی، پتروشیمی، مخابراتی، شرکت های بورسی، شرکت های گاز، تولید فولاد و سیمان و شرکت های تولید کننده مواد غذایی اشاره کرد.

    وی با اشاره به اینکه حدود 65 درصد از کل مودیان یا معاف از مالیات هستند یا کمتر از یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند، عنوان داشت: معافیت 100 درصدی مشاغل وانت ‏بار و تاکسی‏ داران در سال 95 بابت عملکرد سال 94 و همچنین همه صاحبان مستغلات مسکونی اجاری با کمتر از 150 متر در تهران و 200 متر در سایر استانها، از جمله این دسته از مودیان هستند.

    وی افزود: همچنین مطابق قانون، درآمد حاصل از همه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی، ماهیگیری و کلیه فعالان مشاغل فرهنگی، هنری، قرآنی، مطبوعاتی و انتشاراتی از پرداخت مالیات معاف هستند.

    تقوی نژاد اجرای عدالت مالیاتی را اصلی ترین سیاست نظام مالیاتی برشمرد و گفت: تمامی اصلاحات و برنامه های سازمان امور مالیاتی با هدف تحقق این سیاست انجام می شود.

    وی با بیان اینکه همواره یکی از مهمترین دغدغه‏ ها و مطالبات مودیان مالیاتی، اجرای عدالت مالیاتی بوده است، گفت: با تصویب اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم و اجرای آن از ابتدای سال 95، گام مهمی برای برقراری عدالت مالیاتی برداشته شد.

    تقوی نژاد افزود: عدالت مالیاتی، روح حاکم بر اصلاحیه جدید قانون مالیات‏های مستقیم است و بخش های مختلف اقتصادی و همچنین مودیان مالیاتی از مزایا و تسهیلات متعدد این قانون بهره مند شده اند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: حذف شیوه علی الراس از نظام مالیاتی، پیگیری جدی تصویب قانون صندوق مکانیزه فروش، کاهش نرخ های مالیاتی، مبارزه جدی با فرار مالیاتی، فرهنگ سازی مالیاتی و بسیاری از اقدامات دیگر سازمان که منجر به کاهش فرار مالیاتی و یا شناسایی مودیان جدید می شود، اقداماتی هستند که با هدف گسترش عدالت مالیاتی به مرحله اجرا در آمده اند.

    برچسب ها