عصر خودرو

نفت ذخیره شده بر روی دریا به یک سوم کاهش یافت

عصر بازار- یک منبع آگاه در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت، میزان ذخایر جهانی نفت بر روی دریا، از زمان آغاز سال جاری میلادی به میزان یک سوم کاهش یافته است.

نفت ذخیره شده بر روی دریا به یک سوم کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت، میزان ذخایر جهانی نفت بر روی دریا، از زمان آغاز سال جاری میلادی به میزان یک سوم کاهش یافته است.

    کاهش میزان ذخایر نفت خام جدیدترین نشانه ای است که حکایت از موثر واقع شدن توافق کاهش تولید در مهار مازاد عرضه دارد.

    منابع آگاه ماه گذشته اعلام کردند که ایران تمام نفتی را که در طول تحریم ها در تانکرها بر روی دریا ذخیره کرده بود به فروش رسانده است.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (آوپک) و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه در اواخر سال گذشته میلادی توافق کردند که تولید نفت خود را در نیمه نخست سال 2017 به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما به رغم اجرای توافق کاهش تولید، میزان ذخایر نفتی جهان به ارقام مورد انتظار اوپک یعنی رقم متوسط 5 سال اخیر نرسیده و این مسئله موجب شده تا کشورهای عضو اوپک و سایر تولید کنندگان از جمله روسیه به فکر تمدید توافق کاهش تولید در نیمه دوم سال 2017 و اوایل سال 2018 بیافتند.

    عربستان و روسیه اعلام کرده اند، موافق تمدید توافق کاهش تولید تا سه ماهه نخست سال 2018 هستند. ایران هم اعلام کرده که از تمدید توافق کاهش تولید حمایت می کند.

    برچسب ها