عصر خودرو

قیمت جهانی طلا تا اواسط ژوئن به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید

عصر بازار- موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت جهانی هر اونس طلا تا اواسط ژوئن به کمتر از ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید.

قیمت جهانی طلا تا اواسط ژوئن به ۱۲۰۰ دلار خواهد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سایت طلا، موسسه مالی ناتیکسیس اعلام کرد: با توجه به گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا تا اواسط ژوئن به 1200 دلار در هر اونس کاهش یابد.

    بر اساس این گزارش موسسه ناتیکسیس در ادامه افزود: پیش بینی ما این است که فدرال رزرو آمریکا علاوه بر ژوئن، 2 بار دیگر نیز در نشست های دسامبر و سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا نیز در نشست سپتامبر احتمالا سیاست های پولی خود را تغییر خواهد داد که این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.

    این گزارش افزود: البته تنش های سیاسی مربوط به اوضاع کره شمالی و تنش های سیاسی داخلی در آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا در ماه های آینده شود. رشد تقاضای فیزیکی در بازار هند می تواند قیمت جهانی طلا را افزایش دهد.

    صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی هند امسال به بیش از 7.2 درصد خواهد رسید و این رقم سال آینده نیز به 7.7 درصد می رسد. پیش بینی ما این است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2017 میلادی به 1185 دلار خواهد رسید.

    پیش بینی می شود قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست 2018 میلادی نیز با افت شدیدی روبرو شود. پیش بینی موسسه ناتیکسیس این است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی نیز به 1130 دلار خواهد رسید.

    تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نیز نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1230 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1234 دلار افزایش خواهد یافت.اگر این روند صعودی ادامه یابد احتمال وحود دارد که قیمت این فلز زرد تا 1251 دلار برسد.

    سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1216 دلار است و اگر این سطخ شکسته شود قیمت طلا تا 1209 و سپس 1197 دلار کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها