عصر خودرو

صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۳۸ درصد کاهش یافت

عصر بازار- میزان صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه آوریل نسبت به ماه قبل حدود ۳۸ درصد کاهش یافت که به عقیده تحلیلگران تمام شدن ذخیره نفت ایران علت این امر است.

صادرات نفت ایران به کره جنوبی ۳۸ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بعد از اتمام ذخیره نفت ایران بر روی دریا، این کشور نتوانسته عرضه نفت خود را همچون ماه های گذشته بالا نگه دارد، میزان صادرات نفت این کشور به کره جنوبی در ماه آوریل نسبت به ماه قبل حدود 38 درصد کاهش نشان می دهد.

    بر اساس آمارهای گمرکی، کره جنوبی، یکی از مشتریان اصلی نفت ایران در آسیا در ماه آوریل 1.41 میلیون تن، معادل 344 هزار و 933 بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرده است. این آمارها نشان می دهد که صادرات نفت ایران به کره جنوبی نسبت به 2.3 میلیون تن ماه مارس 37.5 درصد کاهش یافته، اما همچنان 63.5 درصد بالاتر از 863 هزار و 557 بشکه در روزی است که ایران یک سال قبل به کره جنوبی صادر می کرد.

    منابع صنعتی و نفتی ماه گذشته گفتند، ایران همه نتفی را که در سال های تحریم بر روی دریا ذخیره کرده بود به فروش رساده است. از زمان لغو تحریم ها در ژانویه 2016، ایران در حال افزایش تولید نفت خود بوده و تلاش کرده است سهم از دست رفته خود از بازار را باز بیابد.

    کره جنوبی، پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان، در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی حدود 7.1 میلیون تن، معادل 433 هزار و 659 بشکه در روز از ایران نفت وارد کرد، که 86 درصد بالاتر از 3.82 میلیون تن یک سال قبل بود.

    واردات نفت کره جنوبی از عربستانف بزرگترین صادر کننده نفت جهان در ماه آوریل 15.1 درصد نسبت به یک سال قبل کاهش داشت و به 3.56 میلیون تن، معادل 859 هزار و 127 بشکه در روز رسید.

    واردات نفت کره جنوبی به طور کلی در ماه آوریل 5.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت و به 11.31 میلیون تن، معادل 2.76 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها