عصر خودرو

کرباسیان مطرح کرد:

شکسته‌شدن رکورد صادرات فولاد

اقدامات دولت برای جلوگیری از خام‌فروشی کالا

عصر بازار- رئیس هیات‌عامل ایمیدرو از شکسته شدن صادرات فولاد کشور در سال ۹۵ خبر داد.

شکسته‌شدن رکورد صادرات فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، مهدی کرباسیان امروز در مراسم وارد مدار تولید شدن فاز نخست بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شهرستان شادگان افزود: شکسته شدن رکورد صادرات فولاد در دولت‌یازدهم در حالی محقق شد که سال 1391 تنها 200 هزار تن و سال 1394، 4میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر شد.

    وی ادامه داد: به‌رغم همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که دولت‌یازدهم و ایمیدرو در سال 92 داشت، توانستیم میزان تولید فولاد را از 22 میلیون تن به 30 میلیون تن در پایان سال 95 برسانیم و سعی می‌شود به هدف تولید 55 میلیون تن در پایان سال 1404 برسیم. تحقق اهداف صادراتی در صنعت فولاد یعنی رقابت با تولیدکنندگان برتر دنیا نظیر چین، اروپا و آمریکاست که محصولات تولیدشده در کشور نیز به لحاظ کیفیت و به لحاظ قیمت قدرت رقابت با تولیدات دنیا را دارد.

    معاون وزیر صنعت افزود: ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید، وضعیت 7 پروژه فولادسازی در کشور غمناک بود که این طرح‌ها با تزریق 5 هزار میلیارد ریال اعتبار فعال شد و علاوه بر فولاد شادگان تا 18 ماه آینده چندین طرح فولادی به بهره‌برداری می‌رسد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو به اقدامات دولت برای جلوگیری از خام فروشی کالا اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از خام فروشی در سال گذشته توازن تولید فولاد ایجاد شد و در تولید و کنسانتره آهن 54 درصد و گندله فولادی (گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی) 45درصد افزایش تولید داشتیم. در دولت یازدهم با کاوش 250 هزار کیلومتر معدن به‌ اندازه 80 سال گذشته کار انجام شد و تنها در سال گذشته یکهزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای کاوش معدنی 100 هزار کیلومتر هزینه شد.

    کرباسیان همچنین به افزوده ‌شدن 400 میلیون تن به ذخایر سنگ‌آهن کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: قدرت این را داریم که جزو 10 کشور برتر دنیا در معادن سنگ‌ آهن باشیم. در چهار سال گذشته 40درصد به تولید آهن اسفنجی افزوده‌شد و تا پایان سال جاری نیز 4 میلیون تن به آن افزوده می‌شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کارخانه فولاد شادگان نیز گفت: در فاز دوم پروژه فولادسازی شادگان، تولید فولاد و شمش فولاد در دستور کار است و 18 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    کرباسیان سرانه بهره مندی و مصرف هر ایرانی از صنایع فولاد را 210 تا 215 کیلو اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان سال 1404 این رقم باید به 350 کیلوگرم به ازای هر ایرانی برسد.

    وی آینده کشور را در توسعه تولید عنوان کرد و توضیح داد: برای تحقق منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و تبدیل‌شدن ایران در سال 1404 به قدرت برتر اقتصادی در منطقه باید به تولید کشور اهمیت بیشتری دهیم.

    برچسب ها